استودیوی افسانهای بانجی اخیرا به خانواده پلی استیشن پیوسته است و قرار است تحت مدیریت سونی به فعالیت خود ادامه دهد.
بانجی پس از انتشار این خبر ادعا کرده که همچنان قرار است محتوای مالتی پلتفرم را به صورت مستقل توسعه دهد و قرار نیست محتوای خود را فقط برای کنسولهای پلی استیشن تولید شده توسط شرکت سونی آماده عرضه به بازار کند.
سونی برای عقد این قرارداد و خرید بانجی مبلغی به ارزش ۳.۶ میلیارد دلار را پرداخته است و تصمیم دارد تا شانس خود را در تصاحب شرکتهای توسعه دهنده بازی امتحان کند.
مهمترین بند این قرارداد مربوط به استقلال این استودیوی بازیسازی است. سونی فعلا تصمیمی به توقف توسعه بازیهای بانجی برای پلتفرمهای دیگر ندارد و قرار است بازیهای این شرکت در پلتفرمهای پیسی و ایکس باکس نیز آماده عرضه شود.
شاید مهمترین عنوان عرضه شده توسط این استودیو را بتوان دستینی عنوان کرد که تا به امروز توجه بسیاری از گیمرهای را به خود جلب کرده است. تا به امروز عرضه این بازی و عنوان دومش موفقیت بسیار زیادی را برای این شرکت بازیسازی ایجاد کرده است و قرار است در آینده نزدیک نیز فرایند توسعه و ساخت بازیها با حمایت مالی سونی افزایش نیز پیدا بکند.
جیم رایان مدیر پلی استیشن نیز درباره این موضوع اطلاعاتی ویژه را ارائه داده است و بر استقلال محتوای این کمپانی تاکید کرده است.
به نظر میرسد که سونی تصمیم دارد تا با تصاحب استودیوهای بازیسازی اقدامی تلافیجویانه در برابر فعالیتهای اخیر شرکت مایکروسافت انجام دهد. مایکروسافت در هفته گذشته یک استودیو بازیسازی بسیار مهم، یعنی اکتیویژن را خریداری کرد که با واکنشهای بسیار زیادی همراه شده بود.
تقابل میان مایکروسافت و سونی از یک طرف و افزایش اهمیت به صنعت بازیهای ویدویی پس از شیوع کرونا از طرف دیگر باعث شده تا موج خرید استودیوهای بازی توسط این دو غول فناوری شدت بگیرد و بسیاری از شرکتهای تولیدکننده بازیهای ویدیویی به این شرکتها ملحق شوند.