لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

پنج محصولی که اپل سال ۲۰۲۱ با آن‌ها خداحافظی کرد

پنج محصولی که اپل سال ۲۰۲۱ با آن‌ها خداحافظی کرد

سال ۲۰۲۱ پایان یافت و حالا کارنامه شرکت اپل در زمینه عرضه محصولات جدید و البته خداحافظی با محصولات قدیمی مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. اپل در سال ۲۰۲۱ با پنج محصول خداحافظی کرد و تولید آن‌ها را متوقف کرد که در ادامه به آ‌ن‌ها خواهیم پرداخت.

پایان تراژدی هوم پاد نسل اول

داستان هوم پاد نسل اول که از WWDC 2017 شروع شده بود به پایان رسید. هوم پاد نسل اول یکی از پردردسرترین محصولات اپل برای خود این شرکت و البته کاربران آن بود. اپل تصمیم داشت تا با تولید این محصول موفقیت ویژه‌ای را در زمینه هوشمندسازی خانه‌ها کسب کند، اما تراژدی هوم‌پاد از همان زمان تولید آغاز شد، اپل در زمان رونمایی این محصول گفته بود که تا پیش از آغاز سال ۲۰۱۸ این اسپیکر هوشمند را آماده عرضه به بازار می‌کند، اما مشکلات تولید باعث شد تا اپل دو ماه پس از آغاز این سال هوم پاد را آماده عرضه به بازار کند.

پنج محصولی که اپل سال گذشته با آن‌ها خداحافظی کرد

قیمت نسبتا بالا در کنار محدودیت‌های مربوط به پخش محتوای صوتی از طریق سرویس‌های مختلف و از همه مهم‌تر دشوار بودن نحوه اتصال هوم پاد به آیفون‌ها در برخی از مناطق جغرافیایی هوم پاد را به یک ناامیدی بزرگ از طرف اپل تبدیل کرد. اپل با هوم پاد نسل اول هرگز جایگاه ویژه‌ای در بازار تولید اسپیکرهای هوشمند به دست نیاورد و هرگز نتوانست با شرکت‌های آمازون و گوگل رقابت کند.

در نهایت اپل در مارس ۲۰۲۱ اعلام کرد که دیگر تمایلی به ساخت هوم پاد نسل اول ندارد و در زمان تنظیم این مطلب اپل فقط هوم پاد مینی را به عنوان اسپیکر هوشمند خود تولید می‌کند.

آیمک پرو؛ پایانی برای سرآغازی جدید

آیمک پرو نیز یکی دیگر از محصولاتی بود که اپل در WWDC 2017 معرفی کرده بود که در نهایت‌ آن را در دسامبر همان سال آماده عرضه به بازار کرده بود. آیمک پرو قدرتمندترین محصول کامپیوتری پس از مک پرو از طرف اپل بود که با پردازنده اینتل زئون به همراه طراحی خاص تولید شده بود. اپل برای اولین بار پس از مدت‌ها اکسسوری‌های آیمک را با رنگ تیره تولید کرده بود که در نوع خود بسیار متفاوت و منحصر به فرد بود.

پنج محصولی که اپل سال گذشته با آن‌ها خداحافظی کرد

آیمک پرو در مارس ۲۰۲۱ توقف تولید شد و اپل تصمیم دارد تا احتمالا نسل جدید آن را با پردازنده‌های اپل سیلیکون تولید کند. با این حال شایعات دیگری هم وجود دارند که نشان می‌دهند که شرکت اپل در تلاش است تا پردازنده‌های اینتل را همچنان در این محصولات آماده عرضه کند.

به نظر می‌رسد که اپل با پایان دوران نسل اول آیمک پرو تصمیم به ساخت یک محصول جدید با طراحی و مشخصات فنی کاملا متفاوت دارد.

اکسسوری‌های خاکستری فضایی

توقف تولید ایمک پرو به معنای توقف تولید اکسسوری‌های خاکستری فضایی نیز بود. اپل از این پس دوباره به همان منوال گذشته بازگشته و مجیک ماوس، مجیک کیبورد و مجیک ترکپد مناسب برای مک‌ها را با رنگ نقره‌ای تولید می‌کند. البته بعد از عرضه آیمک ۲۴ اینچ رنگ‌های متنوع دیگر هم در دست کاربران قرار گرفته است که البته رنگ خاکستری فضایی در میان آن‌ها نیست و تولید محصولات آیمک با این رنگ به خاطره‌ها پیوست.

آیمک ۲۱.۵ اینچ

اپل با معرفی و عرضه آیمک ۲۴ اینچ پشتیبانی و تولید آیمک ۲۱.۵ اینچ را متوقف کرد. در حقیقت آیمک ۲۴ اینچ جدید که با پردازنده M1 آماده عرضه شده نسخه جایگزین آیمک ۲۱.۵ اینچ است.

پنج محصولی که اپل سال گذشته با آن‌ها خداحافظی کرد

اپل در اکتبر ۲۰۲۱ فرایند تولید آیمک ۲۱.۵ اینچ که به عنوان نسخه میان‌رده کامپیوترهای رومیزی مک حساب می‌شدند را متوقف کرد. آیمک ۲۱.۵ اینچ با پردازنده‌های اینتل همراه با حافظه رم کافی برای کارهای روزمره و عادی توسعه داده شده بود. این محصولات از طراحی نسبتا قدیمی اپل برای کامپیوترهای رومیزی استفاده می‌کردند که البته اپل فرایند تولید آن را نیز متوقف کرد.

آیفون XR و پایان دردسرهای دوربین تک لنز

آیفون XR که در سپتامبر ۲۰۱۸ رونمایی شد یکی از دردسرسازترین محصولات اپل بود. تعبیه دوربین تک لنز در این تلفن هوشمند باعث شد تا اپل نزدیک به ۴۵۰ میلیون دلار از ارزش خودش را از دست بدهد. در زمان رونمایی از این محصول مینگ چی کو پیش بینی کرده بود که آیفون XR هر چند که قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد، اما به دلیل عدم داشتن دوربین دوگانه همانند هم‌سال‌های خودش یعنی آیفون XS و XS Max نمی‌تواند توجه بسیاری از کاربران، به خصوص در بازار کشورهای شرق آسیا و چین را تصاحب کند.

پنج محصولی که اپل سال گذشته با آن‌ها خداحافظی کرد

این در حالی است که اپل قابلیت بوکه را از طریق تراشه A12 Bionic در این تلفن‌ هوشمند ارائه داده بود و عملا کاربران تفاوتی از نظر عکاسی پرتره احساس نمی‌کردند. از طرف دیگر آیفون XR را نمایشگر ال سی دی ساخته شده بود و همین موضوع باعث شده بود تا بسیاری از کاربران تمایل به خرید این محصول نداشته باشند. اپل در نهایت تولید آیفون XR را در سپتامبر ۲۰۲۱ متوقف کرد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420