لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

راهنمای خرید: مک بوک ایر M1 یا مک بوک پرو ۱۴ اینچ؟

راهنمای خرید: مک بوک ایر M1 یا مک بوک پرو ۱۴ اینچ؟

مک بوک‌های جدید اپل را می‌تواند کاربردی‌تری و البته قابل حمل‌ترین کامپیوترهایی است که تا به امروز اپل طراحی و تولید کرده است. در این میان بسیاری از افراد ممکن است در زمان خرید این محصولات نیاز به راهنمایی در زمینه انتخاب محصول مورد نظر خود داشته باشند. مک بوک ایر M1 که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد که جزو اولین محصولات مبتنی بر اپل سیلیکون تلقی می‌شود. علاوه بر این، شرکت اپل یک سال پس از آغاز فرایند توسعه کامپیوترهای مبتنی بر اپل سیلیکون، مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچ را با تراشه‌های M1 Pro و M1 Max آماده عرضه به بازار کرد که محصولاتی قدرتمند از سری کامپیوترهای جدید مک با پردازنده‌های بهبود یافته به حساب می‌آیند.

در این میان بسیاری از کاربران در زمان خرید ممکن است بین این خرید این دو محصول سردرگم باشند و ندانند کدام یک از مک بوک‌ها برای کار آن‌ها مناسب است. در ادامه این مطلب مشخصه‌ها و برتری‌های هر یک از این دو مدل مک بوک را توضیح خواهیم داد.

مک بوک ایر ۲۰۲۰ سبک، کوچک، زیبا و مناسب برای کارهای روزمره

مک بوک ایر که در سال ۲۰۲۰ همراه با تراشه M1 آماده عرضه شد، یکی از انقلابی‌ترین کامپیوترهای همراه شرکت اپل است که با پردازنده‌های جدید آماده تولید شده است. مهم‌ترین مشخصه همیشگی مک بوک‌های ایر طراحی نازک و سبک آن‌ها است و در مورد این مدل جدید نیز این مسئله رعایت شده است. مک بوک ایر ۲۰۲۰ تنها ۱.۲۹ کیلوگرم وزن دارد.

طراحی در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و خاکستری در کنار ابعاد کوچک و قابل حمل باعث شده تا این مک بوک به بهترین گزینه برای افرادی باشد که به صورت روزمره نیاز به همراه داشتن و استفاده از کامپیوتر دارند و در عین حال نیازی به قدرت پردازشی زیادی نیز ندارند.

بررسی مک بوک ایر 2020 با تراشهدانلود نرم‌افزار Musixmatch برای آیفون، آیپاد و آیپد M1

پردازنده M1 مصرف بهینه‌تر و کمتری در مقایسه با پردازنده‌های M1 Pro و M1 Max دارد و به همین دلیل مک بوک ایر ۲۰۲۰ عملکرد بهینه‌تری برای استفاده طولانی مدت با باتری دارد. مک بوک ایر ممکن است مدت زمان بیشتری با یک بار شارژ باتری پاسخگوی شما باشد، این در حالی است پردازنده‌های بهبود یافته‌تر به معنای مصرف بیشتر انرژی  نیز هست.

خرید مک بوک ایر ۲۰۲۰

مک بوک پرو ۱۴ اینچ یک دستگاه قدرتمند در کوچک‌ترین اندازه ممکن

مک بوک پرو ۱۴ اینچ یک دستگاه قدرتمند است که با تراشه M1 Pro و M1 MAX طراحی و تولید شده است. استفاده از تراشه حرفه‌ای باعث شده تا این مک بوک جدید وزن نسبتا بیشتری داشته باشد و ۲۹۰ گرم وزن بیشتری نسبت به مک بوک ایر داشته باشد. تست‌های بنچ مارک نشان داده مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچ از لحاظ قدرت پردازش مرکزی و گرافیکی عملکرد بهتری نسبت به مدل‌ ایر دارند.

محدودیت عرضه مک بوک پرو جدید اپل در سرتاسر جهان

در عین حال تراشه M1 Pro و M1 Max از لحاظ عملکرد، قدرت بیشتری از تراشه M1 سال ۲۰۲۰ را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند.  مصرف انرژی M1 Pro  و M1 Max نسبت به مک بوک‌های مدل ۲۰۲۰ تا حدودی بیشتر است که این موضوع باعث افزایش فرکانس پردازشی و موارد دیگر نیز شده است. این موضوع باعث می‌شود تا مک بوک‌های پروی ۱۴ اینچی به دلیل قدرت پردازشی، مدت زمانی کوتاه‌تر امکان پاسخگویی به کاربران را داشته باشند.

پورت‌های کاربردی در مک بوک جدید همراه با طراحی بهینه‌تر نیز باعث شده تا امکاناتی که مدل پروی ۱۴ اینچ در اختیار شما قرار می‌دهد نسبت به مدل‌های پیشین بیشتر باشد.

خرید مک بوک پرو ۱۴ اینچ ۲۰۲۱

نتیجه‌گیری:

به طور کل می‌توان گفت که مک بوک ایر ۲۰۲۰ یک محصول فوق‌العاده برای افرادی است که همیشه نیاز به یک کامپیوتر دارند. مک بوک ایر برای این ساخته شده که شما همیشه آن را همانند تلفن هوشمند یا تبلت همراه خود داشته باشید و حتی نیازی به همراه داشتن شارژر هم نداشته باشید؛ چرا که مصرف انرژی و شارژ باتری تراشه M1 تعبیه شده در آن بسیار بهینه است و می‌تواند در مدت زمانی طولانی پاسخگوی درخواست‌های شما باشد.

از طرف دیگر مک بوک پرو ۱۴ اینچ هر چند که تا حدودی گران‌قیمت‌تر از مک بوک ایر ۲۰۲۰ است، اما قدرت سخت افزاری بیشتری را برای پردازش‌های مرکزی و گرافیکی در اختیار شما قرار می‌دهد. به لطف همین مشخصه شما به سادگی می‌توانید هر نرم افزاری را به صورت حرفه‌ای در اختیار داشته باشید و تجربه‌ای بی نظیر برای اجرای کارهای مختلف داشته باشید. با این حال افزایش قدرت پردازش باعث شده تا عمر باتری تاحدودی کاهش پیدا کند و از طرف دیگر شما دستگاهی با ۲۹۰ گرم وزن بیشتر را حمل کنید.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420