لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

بررسی نسخه جدید سونوما MacOS Sonoma

بررسی نسخه جدید سونوما MacOS Sonoma

شرکت اپل در ماه اکتبر سال 2023 نسخه جدید و به روز رسانی شده ای از سیستم عامل MacOS خود را با نام سونوما منتشر و در دسترس عموم قرار داد، این نسخه که چهاردهمین ورژن MacOS محسوب می شود، تحت نام سونوما معرفی شده است.
در این نسخه اپل تعداد زیاد از Widget های تعاملی را در اختیار کاربران قرار داده است و ویجت هایی مفید تر و پرکاربرد تری را نسبت به نسخه های قبل برای محیط مک بوک و آیمک فراهم آورده و بیشتر آن ها در گالری ویجت ها قابل دسترس جهت قرارگیری در صفحه اصلی است.
ویجت ها کارایی متنوعی داشته و جهت یادآوری امور کاری، کنترل پخش موزیک، کنترل وسایل هوشمند منزل که متصل به کامپیوتر هستند و سایر دسترسی ها نظیر گذاشتن Text را در دسترس قرار می دهد.
تفاوت عمده ای که در این به روز رسانی رخ داده هماهنگی و تعامل ویجت ها با گوشی آیفون کاربر است.
برای کسانی که به صورت مداوم از ویدئو کنفرانس استفاده می کند، سونوما امکان اشتراک گذاری افکت های ویدئویی که آواتار مدنظر کاربر را در قسمت بالایی محتوا نمایش می دهد، از طریق اشتراک گذاری صفحه نمایش و جسچرهای تازه امکان پذیر شده است.
اشتراک گذاری صفحه نمایش قابلیت قرارگیری در وضعیت High Performance Mode برای انجام ریموت های منعطف در فضای داینامیک با تاخیر کم در ارسال صدا و نرخ به روزرسانی سریع برای انواع نمایشگرها را ممکن می سازد.
مرورگر Safari از امنیت بیشتری برخوردار گشته و در صورت توقف استفاده از سیستم از کاربر Touch ID خواسته و با نظارت و امن ساختن جستجوهای انجام شده از یک سو امنیت سیستم را حفظ میکند و از سوی دیگر با سایر پیشنهاداتی مرتبط تر را در زمان جستجو در اختیار کاربر می گذارد.
به اپلیکیشن Messages گروه جدیدی از استیکرها افزوده شده و همه ایموجی ها را شامل می شود. قابلیت ساخت استیکر از ویدئوهای زنده در سونوما ممکن شده است و امکان گروه بندی و فیلتر کردن پیام ها با آپشن های بیشتر در دسترس است.
در اپ Photos در بخش آلبوم ها امکان تشخیص حیوانات غذا و المان های فضاهای طبیعی را با استفاده از هوش مصنوعی ممکن ساخته است.
با استفاده از اپ Find My امکان اشتراک گذاری AirTags با سایر کاربران ممکن شده است.
از سوی دیگر در اپلیکیشن Home که جهت تعامل با تجهیزات هوشمند موجود در منزل توسط توسعه داده شده به کاربر امکان دسترسی به اتفاقاتی که برای تجهیزات رخداده را از طریق Activity History در دسترس قرار داده است.
یکی از ویژگی های مهم این نسخه امکان اشتراک گذاری پسوردها از طریق iCloud میان افراد نزدیک و اعضای خانواده است و امکان تغییر و ایجاد به روز رسانی در پسورد توسط هر کدام از اعضا است.
امکان لینک شدن دقیق متن PDF به صورت خط به خط با اپلیکیشن Notes و امکان صفحه بندی متن برای پروژه های گوناگون و استفاده از ویژگی AutoFill برای پر کردن سریع فرم ها در فرمت متناسب را آسان ساخته است.
جذابترین ویژگی در سیستم عامل MacOS سونوما داشتن Screen Saver های متفاوت بوده که حاوی ویدئوهای Slow-Motion از مناظر توریستی و پر طرفدار در سراسر جهان است و جلوه بصری بسیار زیبایی را به مک بوک شما می دهد، همچنین صفحه Login سیستم منطبق با Screen Saver به شما نمایش داده می شود.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420