لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

تحلیل و بررسی سیستم عامل iOS 17 | قسمت اول

تحلیل و بررسی سیستم عامل iOS 17 | قسمت اول

iOS 17 به صورت رسمی در WWDC سال 2023 معرفی شد و اکنون در دسترس عموم قرار دارد و بزرگ ترین آپدیت نرم افزاری سالانه اپل برای کاربران آیفون محسوب می شود.iOS 17 ویژگی های جدیدی برای پیام ها، فیس تایم و ویجت ها به همراه دارد.
آیفون XS و XS Max، X ، 11، 11 پرو و پرو مکس ، آیفون 12 12 مینی و 12 پرو و پرو مکس ، آیفون 13 و 13 مینی و 13 پرو و پرو مکس ،آیفون 14 پرو و پرو مکس ، آیفون SE رتبه های دوم و سوم دستگاه هایی هستند که جدیدترین آپدیت اپل iOS17.1 را دریافت میکنند.
در این بخش به بررسی ویژگی های جدید iOS 17 میپردازیم.
اپل مدعی است که هدف iOS 17.1 شخصی تر کردن آیفون است واضافه کردن مجموعه از ویژگی های جدید برای انجام این کار دارد.
سیستم عامل iOS 17شامل ویژگی جدیدی به نام Contact Postersاست که به شما اجازه می دهد نحوه ظاهر شدن پروفایل خود را در تعامل با دیگر کاربران آیفون شخصی سازی کنید. شما می توانید Contact Poster خود را طوری تنظیم کنید که شامل عکس های پروفایل، تایپوگرافی خاص و رنگ فونت و موارد دیگر باشد.
برای تماس های صوتی و تصویری فیس تایم، اپل برای اولین بار پشتیبانی از پیام های صوتی را اضافه کرده است. بنابراین اگر با کسی تماس گرفتید، می توانید پیامی برای او بگذارید تا دلیل تماس شما را توضیح دهد، و وقتی با شما تماس می گیرند، می توانند پست صوتی خود را رکورد کنید.
همچنین برای فیس تایم، امکان پاسخگویی به پیام با شکل های جدیدی مانند قلب، بالن، آتش بازی، پرتوهای لیزر و باران اضافه کرده است. این افکت ها را می توان با ژست های خاصی فعال کرد و با اپلیکیشن های شخص ثالث نیز سازگار کرد.
iOS17 همچنین بهبودهایی را در airdrop اعمال می کند. به عنوان مثال، NameDrop یک ویژگی جدید ایردراپ است که به شما اجازه می دهد تنها با نزدیک کردن دستگاه های خود به یکدیگر، جزئیات تماس خود را با یکی دیگر از کاربران آیفون یا اپل واچ به اشتراک بگذارید.
علاوه براین، با قرار دادن دو آیفون در کنار یکدیگر، می توانید از SharePlay برای مواردی مانند ویدئو، موسیقی و بازی استفاده کنید.
اپلیکیشن موزیک هم بروزرسانی شده است. در CarPlay، اپلیکیشن موزیک اکنون از SharePlay پشتیبانی می کند تا به هر کسی که در ماشین شما است اجازه دهد آنچه در حال حاضر در حال پخش است، بتواند تغییر دهد.
از جمله جذابترین ویژگی های بصری سیستم عامل جدید آیفون امکان تشخیص گوشی آیفون در مجاورت خود است و در صورت تماس فیزیکی دو گوشی از هر سمت است.
به گفته اپل این قابلیت به شما اجازه می دهد آنچه را که می خواهید بگویید، سیستم تصحیح خودکار جدید که با یادگیری ماشینی کار می کند، از نحوه تایپ شما یاد می گیرد، تصحیح اشتباه ات را آسان تر می کند و حتی کلمات و جملات شما را در حین تایپ به صورت خودکار پر می کند.
اپل می گوید Dictation نیز با یک مدل جدید تشخیص گفتار “برای دقیق تر کردن آن” ارتقا یافته است.
استندبای یکی از مهم ترین تغییرات کاربران آیفون در سال جاری است. زمانی که آیفون خود را به صورت افقی روی شارژر قرار می دهید، رابط کاربری هوشمند جدیدی با ویجت های جذاب برای مواردی مانند زمان، تقویم، آلارم و غیره نمایش داده می شود.
برای طرفداران ویجت های صفحه Home، iOS 17 شامل یک بروزرسانی وسیع با پشتیبانی از ویجت های پویا است.
این یعنی حالا می توانید به جای اینکه مستقیما به خود اپلیکیشن منتقل شوید، مستقیما با خود ویجت ها تعامل داشته باشید. به عنوان مثال، می توانید با کنترل های پخش و توقف ویجت اپلیکیشن موزیک در صفحه هوم آیفون تعامل داشته باشید. علاوه بر این، اپل برای اولین بار ویجت های اپلیکیشن Home را نیز به آن اضافه کرده است.
iOS 17 شامل ارتقا Assistive Access است. این یک رابط قابل شخصی سازی جدید است که استفاده از آیفون را برای کاربران دارای ناتوانی گفتاری آسان تر می کند. صدای شخصی به کاربرانی که در معرض خطر از دست دادن گفتار هستند، مانند افراد مبتلا به ALS، توانایی ایجاد صدایی شبیه صدای آن ها را می دهد.
Live Talk ویژگی جدیدی است که امکان تایپ کردن و صحبت کردن به صورت شخصی، در تماس های تلفنی یا در تماس های فیس تایم را در اختیار کاربران قرار می دهد. اپلیکیشن Messages در iOS 17 نیز با ویژگی های جدیدی برای استیکرها، واکنش ها و موارد دیگر در حال پیشرفت است.
رابط کاربری اپلیکیشن های iMessage با دسترسی آسان به مواردی مانند دوربین، اپلیکیشن Photos ، اشتراک گذاری موقعیت مکانی، GIFs و غیره بروزرسانی شده است.
پیام های صوتی اکنون به صورت خودکار رونویسی می شوند، بنابراین لازم نیست دو دقیقه به صدای دوست خود گوش دهید.
استیکرها تغییر شکل داده اند و اپل تمام ایموجی‌ها را به استیکر تبدیل کرده و به شما اجازه می دهد استیکرهای خودتان را با استفاده از عکس های خودتان بسازید.
از استیکرها می توان در پیام رسان ها، اپ ها و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد. اپلیکیشن Messages شامل قابلیت جستجوی پیشرفته با پشتیبانی از فیلترهای جستجو است. پاسخ دادن به یک پیام خاص با سوایپ به راست روی آن، به جای فشار طولانی آسان تر است.
مجموعه قوی ویژگی های اپل برای مدیریت کدهای احراز هویت دو عاملی نیز با iOS 17 در حال ارتقا است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420