لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

چگونه می‌توان از آسیب به سلامت باتری آیفون جلوگیری کرد؟

چگونه می‌توان از آسیب به سلامت باتری آیفون جلوگیری کرد؟

استفاده از دستگاه‌های مبتنی بر باتری لیتیوم یونی مستلزم رعایت شیوه‌ها و ترفند‌های خاصی برای نگهداری است. عدم محافظت درست از باتری باعث می‌شود تا عمر مفید باتری کاهش پیدا کند و مجبور به تعویض آن در آیفون خواهید شد. از طرف دیگر در زمان تعویض باتری، آیفون به طور کامل باز می‌شود و خاصیت مقاومت خود در برابر نفوذ رطوبت و گرد و غبار را از دست می‌دهد که این موضوع نیز روی قیمت دستگاه شما تاثیر منفی می‌گذارد. علاوه بر این ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری به باتری آیفون وارد کنید، در این مطلب به اقدامات روزانه برای طولانی کردن عمر باتری دستگاه اشاره شده است.

باتری داخل آیفون در میان انبوهی از سیلیکون، خازن‌ها و نقاط کوچک لحیم‌کاری شده، وجود دارد و از طرف دیگر قطعه‌ای مصرفی است که در نهایت عمر مفید خودش را از دست می‌دهد و باید آن را با باتری جدید جایگزین کرد. برای اینکه نسبت به افزایش عمر باتری خود مطمئن شوید، لازم است اقداماتی را انجام دهید. در ادامه این مطلب به اقدامات لازم برای حفظ بهتر باتری خواهیم پرداخت.

حواستان به دما باشد

گرما یا سرمای زیاد موجب کاهش عمر باتری می‌شود، به عبارتی گرما و سرمای زیاد دشمن باتری است؛ گرمای زیاد دشمن باتری است و از طرف دیگر سرما عملکرد باتری را به طور موقت کاهش می‌دهد که با برطرف شدن به حالت عادی برمی‌گردد.

اپل می‌گوید آیفون حتی در دمای ۳۵ درجه سلسیوس نیز کار می‌کند، ولی آسیب جبران ناپذیری به باتری وارد می‌شود. آیفون به روش‌های مختلفی در دمای بالا قرار می‌گیرد. قرار دادن صفحه نمایش آیفون در معرض نور خورشید، شارژ کردن آن هنگام قرار گرفتن زیر نور خورشید یا اتصال آن به قسمت گرمایشی ماشین برای استفاده از جهت‌یابی می‌تواند به باتری آیفون آسیب مهمی وارد کند.

آیفون مجهز به سیستم حفاظت داخلی است که موقتا با غیرفعال کردن آیفون از آسیب بیشتر جلوگیری می‌کند، ولی بهترین روش جلوگیری از گرم شدن آیفون است.

خالی شدن باتری

خالی شدن بیش از حد باتری آیفون به آن آسیب بزرگی وارد می‌کند. سال‌ها پیش خالی شدن کامل باتری و سپس شارژ دوباره منطقی بود، ولی اکنون این روش در باتری‌های مدرن پاسخگو نیست. خالی شدن باتری آیفون تا صفر درصد موجب آسیب و کاهش طول عمر کلی باتری می‌شود. بهترین کار این است که باتری آیفون را مرتبا در طول روز شارژ کنید تا هرگز خالی نشود.

استفاده نکردن از آیفون

اگر قصد دارید مدتی طولانی از آیفون خود استفاده نکنید، باید باتری آن را بین 50 تا 80 درصد شارژ کنید و مرتبا آن را بررسی کنید تا باتری کامل خالی نشود. از طرفی شارژ کامل نیز برای باتری مضر است، زیرا بعد از اینکه دستگاه را دوباره راه‌اندازی کنید، باتری به خوبی قبل شارژ نمی‌شود.

با رعایت این موارد می‌توانید باتری آیفون خود را برای مدت طولانی‌تری سالم نگه دارید و به مدت طولانی‌تر باتری قابل استفاده خواهد بود، سپس می‌توانید باتری دستگاه را تعویض کنید.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420