لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اکتیو یا نات اکتیو | در زمان خرید آیفون نو کدام یک را انتخاب کنیم؟

اکتیو یا نات اکتیو | در زمان خرید آیفون نو کدام یک را انتخاب کنیم؟

یکی از چالش‌هایی که از سال ۲۰۲۱ میلادی به بعد برای خرید آیفون ایجاد شده، بحث اکتیو یا نات اکتیو بودن دستگاه است. فروشندگان دو گزینه اکتیو یا نات اکتیو را به خریداران آیفون پیشنهاد می‌دهند که این موضوع ممکن است کاربران را برای داشتن تجربه یک خرید امن سردرگم می‌کند.

فروشندگان در شرایط فعلی، گوشی‌های نات اکتیو را با قیمتی بالاتر نسبت به گوشی‌های اکتیو می‌فروشند. برخی از کاربران نیز در زمان خرید نمی‌دانند که فرق این دو گزینه چیست و چرا برخی از آیفون‌ها نات اکتیو و برخی دیگر به صورت اکتیو به فروش می‌رسند. این موضوع این هراس را برای خریداران ایجاد می‌کند که آیا دستگاه‌های اکتیو خریداری شده، ریپک یا دست‌دوم باشد و برخی اوقات از خرید این محصولات خودداری می‌کنند.

 

همچنین مطالعه کنید: پارت نامبرمحصولات اپل و آیفون و بررسی تفاوت ها

 

قانون چالش‌برانگیز اپل که از سال ۲۰۲۱ اجرایی شد

از سال ۲۰۲۱ شرکت اپل اقدام به اجرایی کردن قانونی جدید در مورد عرضه محصولات خود در کشورهای مختلف کرده است. بر اساس این قانون، اکثریت آیفون‌هایی که با یک پارت نامبر خاص که برای یک کشور خاص تولید شده، باید در همان کشور و توسط اپراتورهای موبایل همان کشور اکتیو شوند. به عبارت دیگر این قانون می‌گوید صرفا تعدادی محدود از آیفون‌هایی که با یک پارت نامبر خاص که برای یک کشور خاص تولید شده، می‌توانند در کشوری دیگر و توسط اپراتوری غیر از اپراتورهای موبایل آن کشور اکتیو شوند.

برای مثال، طبق این قانون ۸۰ درصد آیفون‌های تولید شده با پارت ZP/A باید در هنگ کنگ و از طریق اپراتورهای موبایل این کشور فعال شوند و تنها ۲۰ درصد از آیفون‌های تولید شده با این پارت نامبر می‌توانند خارج از هنگ کنگ و اپراتورهایی که در این منطقه جغرافیایی فعالیت ندارند، اکتیو شوند.

از آنجایی که اپل در بسیاری از کشورها فعالیت رسمی ندارد، آیفون‌ها باید از پارت نامبرهای مربوط به کشورهای دیگر وارد کشورهای مقصد شوند و در نتیجه قانون جدید اپل بحث اکتیو یا نات اکتیو بودن آیفون‌ها را ایجاد کرده است.

آیفون اکتیو چیست و چرا قیمت آن کمتر از نسخه نات اکتیو است؟

با توجه به توضیحات بالا در مورد قانون جدید شرکت اپل، آیفون اکتیو به آن دسته آیفون‌هایی گفته می‌شود که ابتدا در کشور مبدا اکتیو شده و آماده کار در کشور مقصد هستند. روند اکتیو کردن به این صورت است که بسته‌بندی آیفون در کشور مبدا، توسط فروشنده‌ی عمده باز شده، یک بار روشن و با اپراتور آن کشور اکتیو می‌شوند و سپس در بسته‌بندی قرار می‌گیرند و به کشور مقصد صادر می‌شوند.

آیفون‌های اکتیو که در چنین شرایطی فروخته می‌شوند، به هیچ وجه دست‌دوم یا استفاده شده به حساب نمی‌آیند و صرفا به خاطر عملکرد درست در کشور مقصد، یک بار روشن شده و پس از اکتیو شدن، دوباره در بسته‌بندی قرار می‌گیرند که البته همین موضوع باعث کاهش نسبی قیمت آن‌ها نیز می‌شود. گفتنی است که این موضوع باعث می‌شود تا اکتیو بودن آیفون در وب‌سایت CheckCoverage نیز دیده شود.

آیفون نات اکتیو چیست؟

با توجه به توضیحات فوق آیفون نات اکتیو عبارت است از مقداری محدود از آیفون‌های صادراتی از کشور مبدا که اجازه اکتیو شدن در کشور ثانویه را دارند. این آیفون‌ها همانند روندی که پیش از اجرایی شدن قانون جدید اپل در سال ۲۰۲۱ وجود داشت، به هیچ وجه باز نشده‌اند و بسته‌بندی آن‌ها همانند آن چیزی است که در خرده‌فروشی‌های رسمی اپل قابل مشاهده است. محدود شدن اجازه‌ی اکتیو شدن آیفون‌ها در کشور ثانویه از طرف اپل باعث شده تا تعداد آیفون نات اکتیو در مقایسه با دستگاه‌های اکتیو بیشتر باشد. این آیفون‌ها در وب سایت CheckCoverage اغلب نات اکتیو خواهند بود.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420