لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

قابلیت‌های جدید در اپلیکیشن Notes آی او اس 15

قابلیت‌های جدید در اپلیکیشن Notes آی او اس 15

اپلیکیشن‌های Notes و Reminders در آی او اس 15 با قابلیت‌های مفید و جدیدی عرضه شده است. عملکرد اپلیکیشن Notes با قابلیت Quick Note در آیپد افزایش یافته است و Reminders مجهز به سیری یکپارچه و پشتیبانی از زبان مشابه با انسان شده است.

در ادامه قابلیت‌های جدید موجود در دو اپلیکیشن Notes و Reminders آی او اس 15  معرفی می‌شود.

مشخصه‌های اپلیکیشن Notes

Quick Note ویژگی اصلی و جدید اپلیکیشن Notes در آی او اس 15 است که مخصوص آیپد بوده، ولی اپل کیفیت کلی آن را بهبود داد و  همراه آن قابلیت‌های جدیدی  اضافه کرده و برای کاربرانی مناسب است که یادداشت‌ها را بین افراد متعددی به اشتراک می‌گذارند.

تگ‌ها

تگ‌ها را می‌توان به صورت #cooking، #plants، #work، #reminder و غیره به کار برد.

تگ‌‌ها به بخش Tags در اپلیکیشن Notes اضافه شده‌اند و با انتخاب کردن  یک تگ‌، می‌توان همه یادداشت‌های دارای آن تگ را مشاهده کرد.

 

 

 

تگ‌‌ها به بخش Tags در اپلیکیشن Notes اضافه می‌شوند، با کلیک کردن روی یک تگ‌، می‌توان همه یادداشت‌های دارای آن تگ را مشاهده کرد.

 

هنگام نوشتن یادداشت‌ها، می‌توان از هشتگ‌ به صورت یک کلمه یا یک عبارت برای برچسب‌ها به منظور مدیریت اهداف استفاده کرد.

فولدرهای هوشمند سفارشی

گزینه دیگری با عنوان  Smart Folders وجود دارد که می‌توان تگ‌های ایجاد شده را در یک فولدر قرار داد. با ایجاد یک فولدر هوشمند و انتخاب یک نام برای آن، می‌توان تگ‌های ایجاد شده را به دلخواه در آن قرار داد.

گزینه دیگری با عنوان  Smart Folders وجود دارد که می‌توان تگ‌های ایجاد شده را در یک فولدر قرار داد.

Activity View

اپلیکیشن Notes آی او اس 15 قابیلت اشتراک گذاری را آسان‌تر کرده است. اگر کاربر روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالا یا آیکون شخص کوچک ضربه بزند، کاربر می‌تواند یک Activity View را دریافت کند که ویرایش‌ها و تعاملات هر شخص با یادداشت‌ها را نشان می‌دهد.

در صورتی که کاربر روی گزینه Highlights ضربه بزند یا در یک یادداشت به سمت راست سوایپ کند، می‌تواند نمای کلی بخش‌هایی از یادداشت که افراد دیگر در آن مشارکت داشته‌اند را  مشاهده کند. همچنین این بخش شامل تاریخ‌ها و زمان‌های ویرایش بوده و مشارکت‌های افراد با رنگ‌های متفاوت در آن دیده می‌شود. با باز کردن یادداشت، کاربر می‌تواند نوتیفیکیشن تغییرات را در یادداشت مشاهده کند.

اپلیکیشن Notes آی او اس 15 قابیلت اشتراک گذاری را آسان تر کرده است.

همچنین این بخش شامل تاریخ‌ها و زمان‌های ویرایش بوده، و مشارکت‌های افراد با رنگ‌های متفاوت در آن دیده می‌شو

 

منشن‌ها

در یادداشت‌ها یا فولدرهای به اشتراک گذاشته شده، کاربر می‌تواند نام فردی که در یادداشت مشارکت می‌کنند را در کنار نماد @ تایپ کند تا به آن توجه کرده تا آپدیت‌های مهم به او اطلاع داده شود. همچنین این شخص می‌تواند نوتیفیکیشن یادداشت را دریافت کرده که مشابه نحوه عملکرد @mentions در سایر اپلیکیشن‌ها است.

در یادداشت‌ها یا فولدرهای به اشتراک گذاشته شده، کاربر می‌تواند نام فردی که در یادداشت مشارکت می‌کند را در کنار @ بنویسد

Quick Note – iPadOS 15

اگر کاربر در آیپد، در گوشه سمت راست پایین با اپل پنسل ضربه بزند یا انگشت خود را بکشد، می‌تواند یک Quick Note را برای نوشتن یک ایده یا فکر جدید فراخوانی کند.

اگر کاربر در آیپد، در گوشه سمت راست پایین با اپل پنسل ضربه بزند یا انگشت خود را بکشد، می‌تواند یک Quick Note را برای نوشتن یک ایده یا فکر بیاورد.

Reminders

برخی از ویژگی‌های جدیدی که اپل به اپلیکیشن Notes اضافه کرده در اپلیکیشن Reminders هم موجود است که همراه با قابلیت مفیدی نظیر پشتیبانی از زبان معمول ارائه شده است.

Tags

مثل اپلیکیشن Notes، کاربر می‌تواند هر هشتگی را به Reminders به عنوان روش جدیدی برای سازمان‌دهی به کار ببرد.

هنگامی که حداقل یک تگ به ریمایندر اضافه شود، اپلیکیشن Reminders یک Tag Browser جدید دارد که همه tag names را با هم جمع می‌کند. با ضربه زدن روی یک تگ، همه یادآوری‌هایی که از آن تگ استفاده می‌کنند، نشان داده می‌شود.

مثل اپلیکیشن Notes، کاربر می‌تواند هر هشتگی را به Reminders به عنوان روش جدیدی برای سازمان‌دهی به کار ببرد.

 

لیست‌های هوشمند سفارشی

لیست‌های هوشمند برای سازمان‌دهی Reminders بر مبنای تگ‌ها، تاریخ‌ها، زمان‌ها، مکان‌ها، پرچم‌ها و اولویت‌ها ساخته می‌شوند.

لیست‌های هوشمند برای سازمان‌دهی Reminders بر مبنای تگ‌ها، تاریخ‌ها، زمان‌ها، مکان‌ها، پرچم‌ها و اولویت‌ها ساخته می‌شوند.

Natural Language Support

در آی او اس 15، برای سریع‌تر ایجاد کردن ریماندرها می‌توان از عبارات طبیعی‌تر استفاده کرد. به عنوان مثال کاربر می‌تواند عبارتی شبیه « هر جمعه آشپزخانه را تمیز کن» یا « هر روز ساعت 4 بعد از ظهر ایمیل‌ها را چک کن» ایجاد کند. در این حالت آیفون یا آیپد منظور کاربر را به دقت تفسیر می‌کند.

Natural Language Support

حذف ریمایندرهای تکمیل شده

حذف ریمایندرهای تکمیل شده در آی او اس 15 آسان‌تر است. اگر تعداد ریمایندرها در لیست زیاد باشد با کلیک بر Clear می‌توان آنها را به سادگی حذف کرد. اگر ریمایندرهای تکمیل شده قابل مشاهده نباشند، می‌توان روی آیکون سه نقطه کلیک و Show Completed را انتخاب کرده و روی گزینه Clear کلیک کنید.

حذف ریمایندرهای تکمیل شده در آی او اس 15 آسان‌تر است

اعلان ریمایندرها با سیری

هنگام استفاده از ایرپاد یا هدفون بیتس، سیری می‌تواند یک یادآوری را مانند اعلان‌ها یا پیام‌های دریافتی اعلام کند.

هنگام استفاده از ایرپاد یا هدفون بیتس، سیری می‌تواند یک یادآوری را مانند اعلان‌ها یا پیام‌های دریافتی اعلام کند.

 

Expand Suggested Attributes

با افزودن یک تگ، می‌توان یک پیشنهاد سریع و جدید را در نوار ابزار ریمایندر به همراه تاریخ، مکان، پرچم و عکس قرار داد. اکنون با ضربه زدن روی آیکون Info کنار برچسب، این گزینه‌ها هنگام ارسال پیام به فردی خاص ارائه می‌شود.

ا افزودن یک تگ، می‌توان یک پیشنهاد سریع و جدید را در نوار ابزار ریمایندر به همراه تاریخ، مکان، پرچم و عکس قرار داد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373