لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

حتما قبل از خرید آیفون دست دوم ، این پست را بخوانید – راهنمای خرید آیفون دست دو

حتما قبل از خرید آیفون دست دوم ، این پست را بخوانید – راهنمای خرید آیفون دست دو

بسیاری از کاربران سایت ، به جای هزینه سنگین آیفون نو ، اقدام به خرید آیفون دست دو میکنند و در بسیاری از موارد هم از خریدشان راضی هستند و از اینکه با یک هزینه کمتر ، گوشی آیفون و سیستم عامل آن را دارند ، خوشحال هستند . اما بعضی از کاربران با خرید آیفون دست دو ، تجربه بسیار بدی را پشت سر گذاشته اند و کلاه بزرگی سرشان رفته است . در این پست قصد داریم تا نکاتی را یادآوری کنیم که قبل از اقدام به خرید ، با رعایت کردن این نکات ، از خریدتان پشیمان نشوید .

1 – اولین نکته قبل از خرید آیفون دست 2 :

حتما دقت داشته باشید که گوشی دست دو ، باید دارای جعبه باشد . شاید فروشنده ، دزد باشد و گوشی را از یک فرد بخت برگشته دزدیده باشد و به شما به عنوان گوشی دست دو و گوشی ای که از کشورهای دیگر آورده است قالب کند . گول این حرف که گوشی را از یک کشور دیگر آورده ام و جعبه آنجا مانده است را نخورید و باعث دردسری که ممکن است بعدا برایتان بیافتد نشوید .
بنابراین حواستان باشد که حتما باید گوشی جعبه داشته باشد . البته با گرفتن جعبه باز هم دقت داشته باشید که شماره سریال روی گوشی با شماره سریال پشت جعبه یکی باشد . بسیاری از همکاران گوشی را با جعبه  یک گوشی دیگر به فروش میرسانند !!!
یک تبصره میتوان اینجا وارد کرد : اگر گوشی که در حال خرید آن هستید ، بدون جعبه میباشد و دزدیده شدن آن گوشی با شماره سریال در سایت اتحادیه موبایل ثبت نشده باشد و البته طرف حساب شما یک مغازه میباشد که میتوانید بعدا مکان آن را پیگیری کنید ، میتوان روی خرید آن گوشی فکر کرد .

2 – آیکلود و اپل آیدی :

موردی که خیلی از کاربران رعایت نمیکنند و همین موضوع باعث میشود که بعدا دچار مشکلات زیادی شوند . همان طور که پیش تر آموزش های زیادی پیرامون اپل آیدی و سیستم آیکلود در سایت قرار داده بودیم و از مزیت های بی نظیر این سرویس ها گفته بودیم ، حال اگر میخواهید گوشی دست دوم بخرید ، این مزیت ها تبدیل به کابوس بزرگی برای شما خواهند شد . در هنگام خرید دقت کنید که هیچ گونه اپل آیدی و یا آیکلودی نباید روی گوشی ست باشد و شما باید یک گوشی بدون هیچ گونه اکانتی را دریافت کنید . اگر گوشی آیکلود داشته باشد ، بعدا نمیتوانید گوشی را ریستور کنید و البته همیشه صاحب اول گوشی ، از مکان شما و از یک سری از اطلاعات شما با خبر خواهد بود . 
پیشنها میشود حتما طبق آموزشی که در سایت قرار گرفته بود ، ابتدا گوشی را به صورت کامل ریست کنید تا همه چیز از روی گوشی پاک شود ، سپس سیم کارت را روی گوشی قرار دهید و اقدام به فعال سازی آن کنید و از اینکه گوشی بالا می آید اطمینان حاصل کنید .

3 – لوازم جانبی اصلی :

به مرحله سخت خرید آیفون دست دو رسیدیم . تشخیص لوازم جانبی اصلی آیفون کار ساده ای نیست و شاید خیلی از فروشنده ها هم نتوانند این کار را انجام دهند . اما با کمی دقت در کالا میتوانید این کار را انجام دهید . باید دقت داشته باشید که همیشه اپل کالاهای خود را با بهترین متریال و مواد وارد بازار میکند . بنابراین اولین مورد جنس کالا میباشد . دومین مورد اطمینان به فروشنده میباشد . اگر خیالتان از سمت فروشنده راحت است ، به حرفش اعتماد کنید و لوازم جانبی را قبول کنید . میتوانید برای داشتن اطلاعات بیشتر به پست زیر مراجعه کنید تا از عکس ها و نحوه تشخیص کامل این موضوع مطلع شوید :‌
 

4 – نرم افزار Cydia :

به هیچ عنوان گوشی ای که روی آن نرم افزار Cydia نصب میباشد را نخرید . اگر گوشی که در حال تهیه آن هستید دارای این نرم افزار بود ، حتما به فروشنده بگویید که ابتدا این نرم افزار را پاک کند و سپس گوشی را به شما تحویل دهد . همان طور که میدانید این نرم افزار ، خیلی از دسترسی ها را روی گوشی باز میکند و اجازه نصب نرم افزارهای غیرقانونی و غیراستاندارد را میدهد . ممکن است که آنتن دهی گوشی هم توسط این نرم افزار انجام شده باشد و پس از یکبار ریستور کردن گوشی ، آیفون دیگر آنتن ندهد . بنابراین مراقب این موضوع باشید . 
 

5 – بدنه گوشی و ظاهر آن :

یکی از مواردی که چک آپ آن را باید انجام دهید و کمی سلیقه ای میباشد ، چک کردن ظاهر گوشی است . حتما از بغل به گوشی نگاه بیاندازید و مراقب باشید که گوشی قوس نداشته باشد . حتما از فروشنده بپرسید که گوشی تا به حال تعمیر شده یا خیر ( اگر باتری گوشی تعویض شده باشد ، حساسیت به خرج ندهید ) . پیشنهاد میشود که یک هزینه کوچک انجام دهید و گوشی را به یک تعمیرکار نشان دهید و از سلامت محتویات داخلی آن با خبر شوید . 
اگر گوشی تعمیری به جز تعویض باتری داشته است ، ترجیحا خرید نکنید مگر از فروشنده اطمینان داشته باشید . 
 

6 – ریستور گوشی :

گوشی اگر مشکل سخت افزاری داشته باشد و شما قادر به تشخیص آن نباشید ، بهتر است یک بار گوشی را به صورت کامل ریستور کنید . این موضوع با ریست کردن و پاک کردن اطلاعات کاملا تفاوت دارد . برای آموزش ریستور کردن گوشی لطفا پست زیر را مورد مطالعه قرار دهید .

8 – مواردی که باید تست کنید :

۱ – دوربین جلو و پشت
۲ – فلش دوربین
۳ – وای فای 
۴ – تماس و شنیدن صدای طرف مقابل
۵ – بلوتوث
۶ – صفحه نمایش
۷ – پورت اتصال
۸ – شارژر و هندزفری و کابل
۹ – ژیروسکوپ ( با نصب یک بازی که به حرکت گوشی حساس است میتوانید این مورد را تست کنید )
۱۰ – اسپیکر ( با پخش موزیک )
۱۱ – میکروفن ( با ضبط کردن صدا )
۱۲ – آنتن دهی
۱۳ – باتری گوشی 
۱۴ – اگر گوشی اسکین دارد و روی صفحه نمایش برچسب خورده است ، حتما قبل از خرید از فروشنده بخواهید آن را جدا کند .

7 – مهلت تست :

آخرین مرحله ، گرفتن مهلت تست از فروشنده میباشد . دقت کنید که باید حتما 24 ساعت از فروشنده مهلت تست بگیرید تا در این مدت اگر گوشی دچار مشکل شد و در همون تست اولیه خودش رو نشون نداد ، بتوانید گوشی را مرجوع کنید . 
 
اگر سوالی در این مورد داشتید حتما زیر همین پست کامنت بگذارید . 
امیدواریم که این پست مفید واقع گردد ./.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420