لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مشکی یا خاکستری فضایی | تشخیص تفاوت رنگ‌های تیره در دستگاه‌های اپل

مشکی یا خاکستری فضایی | تشخیص تفاوت رنگ‌های تیره در دستگاه‌های اپل

رنگ‌های تیره یکی از محبوب‌ترین آپشن‌ها در خرید دستگاه‌های اپل به‌حساب میاید. بسیاری از افراد در زمان خرید آیفون، اپل واچ و موارد دیگر رنگ‌های تیره‌تر را بیشتر از رنگ‌های دیگر ترجیح می‌دهد. اپل به طور کل دو رنگ متفاوت تیره دارد که کدهای آن برای محصولات فرق می‌کند. بسیاری از محصولات اپل با کد رنگ خاکستری فضایی تولید می‌شوند، اما در اصطلاح روزمره آن‌ها را مشکی می‌خوانند.

خاکستری، خاکستری فضایی و مشکی از جمله نام‌هایی است که اپل برای اشاره به محصولات تیره رنگ خود استفاده می‌کند. برخی از محصولات اپل فقط با یک یا دو تا از این رنگ‌ها تولید می‌شوند و هر سه آپشن در اختیار کاربران قرار ندارد. 

محصولاتی که با رنگ خاکستری فضایی تولید می‌شوند کدام‌اند؟

 اپل بسیاری از محصولات خود را با رنگ خاکستری فضایی تولید می‌کند که به اشتباه در بازار آن‌ها را مشکی میگویند. این اشتباه در نام‌گذاری باعث شده تا برخی از سودجویان از ناآگاهی خریداران سوءاستفاده کنند و به‌راحتی یک محصول را با دو نام متفاوت و دو قیمت متفاوت آماده عرضه کنند.

به طور کل محصولات مبتنی بر رنگ خاکستری فضایی اپل شامل موارد زیر می‌شود. به یاد داشته باشید که لیست زیر صرفاً به محصولاتی که امروزی از اپل در بازار موجود هستند اشاره می‌کند و محصولات قدیمی‌تر در آن نیامده است:

– مک بوک: اپل تمامی مک بوک‌های تیره رنگ خود را با کد خاکستری فضایی یا همان Space Grey تولید می‌کند. هیچ یک از مک بوک‌های تیره رنگ تولید شده توسط اپل تا به امروز (ژوئن 2019) با رنگ مشکی یا Black تولید نشده‌اند.

– آیپد: آیپدهای تیره رنگ نیز همگی با رنگ خاکستری فضایی تولید شده‌اند و هیچ آیپدی با رنگ Black آماده عرضه نشده است.

– آیمک و لوازم جانبی آن‌ها: اپل تا به امروز فقط آیمک پرو را با رنگ خاکستری فضایی تولید کرده است. البته لوازم جانبی نظیر مجیک ماوس و مجیک کیبورد نیز با رنگ خاکستری فضایی عرضه شده‌اند. به طور کل هیچ‌کدام یک از آیمک‌ها با رنگ مشکی یا همان Black تولید نشده‌اند.

– آیفون: تمامی آپشن‌های تیره رنگ آیفون (غیر از آیفون 7 و 7 پلاس و آیفون XR) دارای رنگ مشکی نیستند. تمامی این تلفن‌های هوشمند تیره رنگ با عنوان خاکستری فضایی تولید شده‌اند. اپل تنها دو بار آن هم در سال 2016 و 2018 آن هم در آیفون 7 و 7 پلاس و آیفون XR از رنگ Black و Jet Black استفاده کرد. بنابراین، آیفون X و XS و XS Maxهمگی با رنگ خاکستری فضایی تولید شده‌اند.

– اپل واچ: رنگ بندی اپل واچ بر اساس بدنه و بند مشخص می‌شود که بدنه از اهمیت بیشتری برخوردار است. بدنه اپل واچ به خودی خود شامل دو نوع آلومینیومی و استیل می‌شود. رنگ بدنه تمام اپل واچ‌های آلومینیومی تیره، خاکستری است و این محصولات با رنگ مشکی تولید نمی‌شوند. از طرف دیگر، رنگ Black فقط مختص به اپل واچ با بدنه استیل است و بدنه استیل رنگ با رنگ خاکستری تولید نمی‌شوند.

نکته مهم: موارد یاد شده به محصولات اپل تا تابستان 2019 مربوط می‌شود و اپل ممکن است در آینده این رنگ بندی‌ها را تغییر دهد.

فریب سودجویان را نخورید!

گزارش‌های منتشر شده از طرف خریداران حاکی از آن است که برخی از سودجویان و فروشندگان غیرمنصف، دست به سواستفاده از عدم آگاهی افراد از تفاوت رنگ خاکستری فضایی، خاکستری و مشکی زده‌اند. این گزارش‌ها نشان داده‌اند که فروشندگان یک محصول مشخص را با دو نام متفاوت خاکستری فضایی ومشکی به فروش می‌رسانند و برای آن‌ها قیمت متفاوتی را در نظر می‌گیرند. بر همین اساس به کاربران توصیه می‌شود تا حتماً پیش از اقدام به خرید اول اطلاعات کامل از آن محصول پیدا کنند و فقط از فروشندگان معتبر خریدهای خود را انجام دهند. گفتنی است که معتبرترین مرجع برای تشخیص محصولات اپل وب سایت رسمی این شرکت به آدرس Apple.com است و تمام اطلاعات را باید از این شرکت به دست آورد.  

وب سایت اپل، به عنوان منبع رسمی، نشان میدهد که محصول یاد شده فقط با بند آلومینیومی رنگ خاکستری فضایی موجود است

یکی از وب سایت های ایرانی فروش آنلاین این محصول را با دو عنوان، رنگ و قیمت متفاوت به فروش میرساند

این وب سایت نسخه مشکی رنگ این محصول را (که در حقیقت هماند نسخه خاکستری فضایی است) با قیمت بالاتر آماده عرضه کرده است

​شما می‌توانید قیمت اپل واچ سری 4 نایکی پلاس با بدنه آلومینیومی را در وب سایت اِن آی سی ببینید

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420