لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اینتل به دنبال کپی‌کاری از M1 است

اینتل به دنبال کپی‌کاری از M1 است

شرکت اینتل در آستانه تولید و آماده‌سازی نسل چهاردهم پردازنده‌های خود با عنوان Meteor Lake است و حالا خبرگزاری دیجی تایمز در گزارش جدید خود اعلام کرده که این پردازنده جدید یک کپی ناشیانه از M1 خواهد بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری دیجی تایمز شرکت اینتل در حال آماده سازی Meteor Lake به عنوان اولین طراحی خود در زمینه ساخت تراشه‌های چندگانه از پیش پیاده‌سازی شده است که شباهت بی‌بدیلی به تراشه M1 تولید شده توسط شرکت اپل دارد. در حقیقت این اولین تراشه اینتل است که در دل خود پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی و احتمالا حافظه رم را قرار داده است و به عنوان یک پکیج کامل برای پیاده‌سازی روی برد اصلی آماده عرضه به شرکت‌های تولید کننده محصولات تجاری می‌شود.

گزارش‌های منتشر شده از TSMC حاکی از آن است که اینتل در تلاش است تا با ایجاد رابطه نزدیک به این کارخانه تایوانی، تراشه‌های مناسب برای پردازش‌های گرافیکی سه نانومتری را تولید کند و سفارش تولید محصولاتی مشابه را به ثبت برساند. با توجه به این موضوع به نظر می‌رسد که شرکت اینتل تصمیم دارد تا سفارش تولید این تراشه‌ را به همان کارخانه‌ای بدهد که شرکت اپل تراشه‌های خود را در آن تولید می‌کند.

تا پیش از این دیجی تایمز اعلام کرده بود که اینتل به عنوان اصلی‌ترین رقیب اپل در توسعه پروژه اپل سیلیکون نیز در تلاش است تا با همکاری TSMC و ایجاد رابطه‌ای نزدیک به این تولید‌کننده تراشه‌های پردازشی محصولاتی مشابه را برای رقابت با اپل تولید کند.

از طرف دیگر شرکت اینتل از طریق منابع رسمی خود تایید کرده بود که Meteor Lake یک تراشه ۷ نانومتری خواهد بود که با عنوان Intel 4 شناخته خواهد شد. اینتل اعلام کرده که نمونه‌های اولیه این محصول را ساخته و در حال تست اولیه آن است.

از زمانی که شرکت اپل پروژه اپل سیلیکون خود را رونمایی کرد، شرکت اینتل همواره به دنبال راهکاری برای رقابت با این کمپانی بوده است. تا پیش از این مشخص شده بود که اینتل با دست کاری نتایج بنچ مارک در تلاش برای تضعیف اپل سیلیکون است. شرکت اینتل اخیراً با دست‌کاری نتایج بنچ مارک مربوط به پردازنده‌های اپل سیلیکون و کامپیوترهای مبتنی بر پردازنده‌های نسل یازدهم خود تلاش کرده بود تا محصولات شرکت اپل را ضعیف نشان دهد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420