لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل سه ماه است که بی‌سروصدا تولید داک لایتنینگ را متوقف کرده است

اپل سه ماه است که بی‌سروصدا تولید داک لایتنینگ را متوقف کرده است

شایعات مربوط به حذف درگاه لایتنینگ از آیفون‌ها مدت‌ها است که میان برخی از تحلیلگران طرفدارانی را پیدا کرده است و حالا اپل در یک اقدام عجیب تولید داک لایتنینگ آیفون را متوقف کرده است.

بر اساس گزارش اخیر وب سایت 9to5mac شرکت اپل دیگر در وب‌سایت رسمی خود در آمریکا داک لایتنینگ برای آیفون را برای فروش موجود ندارد و تلاش برای پیدا کردن این محصول بی‌نتیجه می‌ماند. کاربران در زمان جست و جوی نام این محصول در گوگل نیز صفحه مربوط به فروش این محصول در وب سایت اپل را پیدا می‌کنند، اما در زمان مراجعه به وب‌سایت اپل پیامی مبنی بر اینکه محصول مورد نظر دردسترس نیست نشان داده می‌ود.

با این حال محصول یاد شده در بخش اروپا و آسیای وب‌سایت رسمی اپل قابل رئویت است که البته در آنجا نیز موجودی این کالا صفر است.

داک لایتنینگ برای آیفون یکی از محصولاتی است که اپل برای مدت زمانی طولانی آن را از طریق منابع رسمی به فروش می‌رساند. علاوه بر این داک‌های مبتنی بر پورت ۳۰ پین نیز تا پیش از عرضه نسخه لایتنینگ قابل خریداری بودند و حالا اپل به دلایلی نامعلوم این محصول را دیگر برای فروش اماده ندارد.

بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد که این محصول از تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ دیگر در و‌ب‌سایت رسمی شرکت اپل موجود نیست. وب‌سایت Apple Magazine در واکنش به این خبر این احتمال را مطرح کرده که شرکت اپل در تلاش برای تولید آیفون‌ها با ساختاری جدید است که درگاه لایتنینگ از آن‌ها حذف خواهد شد و همین موضوع نیز احتمالا دلیل اصلی اقدام اپل برای توقف تولید این محصول به حساب می‌آید.

شایعات مربوط به حذف درگاه لایتنینگ از دو سال پیش شروع به قوت گرفتن کرد. با این حال تحلیلگران تا به امروز تاکید کرده‌اند که اپل همچنان تصمیم به استفاده از این درگاه در آیفون‌های جدید دارد. سازوکار لایتنینگ مبتنی بر USB 2.0 است که از لحاظ عملکرد بسیار قدیمی است و عملا برای دستگاه‌های مدرن ناکارآمد است.

اپل در سال ۲۰۲۰ میلادی با رونمایی از مگ سیف نشانه‌هایی از تصمیم خود برای توسعه فناوری جدید بی‌سیم مبتنی بر ارتباط مگنتی را ارائه داد. از طرف دیگر توقف توسعه و گسترش لایتنینگ با فناوری‌های پیشرفته‌تر برای انتقال داده سریع، نشان از آن دارد که شرکت اپل دیگر تمایل به توسعه لایتنینگ ندارد.

با این حال برخی از تحلیلگران بر این باور هستند که حذف داک لایتنینگ لزوما نشان‌دهنده عدم تمایل اپل برای استفاده از این درگاه در تلفن‌های هوشمند آیفون نیست. داک لایتنینگ برای استفاده در آیفون‌های امروزی که وزن نسبتا بیشتری دارند، عملا بلااستفاده است و ممکن است اپل صرفا به دلیل عدم تمایل مشتریان برای خرید این محصول اقدام به توقف تولید آن کرده باشد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420