لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

چرا اپل در طراحی مک بوک به عقب بازمی‌گردد؟ :: قسمت چهارم (پایانی)

چرا اپل در طراحی مک بوک به عقب بازمی‌گردد؟ :: قسمت چهارم (پایانی)

مک بوک‌های ۲۰۲۱ نسبت به نسل‌های پیشین خود تغییرات زیادی در طراحی داشتند. هرچند که اپل در طراحی این محصولات از تراشه‌های کم مصرف M1 Pro  و M1 Max استفاده کرده بود، اما این محصولات نسبت به مک بوک‌های اینتلی ۲۰۱۹ ضخیم‌تر بودند و در حقیقت یک عقب‌گرد بزرگ برای اپل بودند. در قسمت‌های پیشین به برخی از عقب‌گرد‌های بزرگ اپل در طراحی مک بوک‌ها پرداختیم و حال سوال اینجا است که دلیل اصلی این موضوع چه بوده است و اپل چرا این تغییرات را در کامپیوترهای خود اعمال کرده بود؟

در اوایل پاییز سال ۲۰۲۱ میلادی مقاله‌ای از خبرگزاری بلومبرگ منتشر شد که ادعا می‌کرد میزان کاربری محصولات اپل پس از جدا شدن جانی آیو از شرکت اپل افزایش یافته است. در این مقاله بلومبرگ اعلام کرده بود که تا زمان مدیریت جانی آیو در تیم طراحی صنعتی، همواره کاربری فدای طراحی زیبا و مناسب می‌شد و این موضوع باعث می‌شد تا دستگاه‌های اپل رفته رفته برخی از کاربری‌های خود را به نفع داشتن ظاهری زیبا‌تر از دست می‌دادند.

گزارش‌های متعدد از مسائل داخلی شرکت اپل نیز این موضوع را تایید می‌کرد؛ از سال ۲۰۱۳ به بعد و در اوج چالش‌های تیم کوک برای مدیریت اپل، همواره دو نفر از مدیران این شرکت، شامل جانی آیو و جف ویلیامز با یکدیگر بر سر کارایی محصولات درگیر بودند. این درگیری‌ها در زمان طراحی و ساخت اولین نسخه اپل واچ نیز به اوج خود رسید و جنبه عمومی پیدا کرد؛ خبرگزاری‌های مختلف بر این ادعا بودند که درگیری‌های داخلی آیو و ویلیامز بر سر کارایی و معرفی اپل واچ تا جایی پیشرفته که پروژه ساخت این محصول برای مدتی نیز متوقف شده بود، جانی آیو بر این باور بود که اپل واچ باید به عنوان یک ساعت لوکس و گران‌قیمت طراحی شود که نیازی به در دسترس بودن عمومی آن وجود ندارد؛ از طرف دیگر جف ویلیامز بر این باور بود که اپل واچ باید یک ساعت هوشمند کاربردی باشد که توانایی رقابت با ساعت‌های مچی که عموم مردم به مچ دست خود می‌کنند را داشته باشد. در نهایت این موضوع ایده ویلیامز بیشتر مورد قبول قرار می‌گیرد و اپل واچ به یک محصول کاربردی و در دسترس عموم تبدیل می‌شود که کاربردهای بسیار زیادی برای همه افراد دارد.

ایده‌های جانی آیو در مک بوک نیز به همین صورت بود، شاید بتوان اوج ایده و خلاقیت‌ آیو را در طراحی مک بوک ۱۲ اینچی دید که از نظر ظاهری بسیار زیبا و فریبنده بودند، اما از نظر کاربردی، کامپیوترهایی پیش‌پا افتاده با قدرت پردازش بسیار پایین بودند. مک بوک‌های ۱۲ اینچی از نظر فنی ضعیف‌ترین کامپیوترهایی بودند که شرکت اپل در مقایسه با فناوری روز دنیا تولید کرده بود.

این موضوع در نهایت باعث شد تا پس از جدا شدن جانی آیو از تیم طراحی اپل، مک بوک‌ها با تمرکز بیشتر روی کارایی و قابلیت های مختلف توسعه پیدا کنند و اپل روند فدا کردن کارایی به زیبایی را متوقف کند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420