لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

چرا اپل در طراحی مک بوک به عقب بازمی‌گردد؟ :: قسمت اول

چرا اپل در طراحی مک بوک به عقب بازمی‌گردد؟ :: قسمت اول

معرفی مک بوک پرو ۲۰۲۱ با برخی از مشخصه‌های طراحی و قابلیت‌های سخت افزاری نشان داده که شرکت اپل در تلاش است تا به دوران گذشته مک بوک‌ها بازگردد. حال سوال اصلی این است که چرا اپل در طراحی مک بوک‌ها به عقب باز می‌گردد؟ وب سایت اپل اینسایدر در یک مقاله ویژه به این موضوع پرداخته است که در ادامه خلاصه‌ای از آن را خواهید خواند:

در سال ۲۰۱۶ شرکت اپل مک بوک پرو را با یک طراحی کاملا متفاوت آماده عرضه کرد، مک بوک پرو ۲۰۱۶ از همه لحاظ با تمامی مک بوک‌هایی که شرکت اپل تا پیش از آن تولید کرده بود، متفاوت بود؛ استفاده از کیبورد پروانه‌ای و درگاه‌های یو‌اس‌بی‌ تایپ سی و موارد دیگر همگی باعث شده بودند که مک بوک‌های اپل به یک دستگاه کاملا نازک، با قابلیت حمل بسیار بالا تبدیل شود؛ اما همین طراحی زیبا به برخی از روند کاربری دستگاه و امکان استفاده روزمره از آن ضربه زده بود. با این حال اپل در سال‌های گذشته به صورت تدریجی برخی از تغییراتی که در سال ۲۰۱۶ برای ساخت مک بوک‌ پروها داده بود را برگرداند. در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد:

کیبورد پروانه‌ای

کیبورد پروانه‌ای یکی از دردسرسازترین موارد طراحی محصولات اپل بود که از سال ۲۰۱۵ اپل در مک بوک‌های ۱۲ اینچ مورد استفاده قرار داده بود. در سال ۲۰۱۶ همین طراحی در مک بوک پرو که کاربرد بیشتری هم داشت مورد استفاده قرار گرفته و در مدت زمانی کوتاه تعداد زیادی از کاربران به آن اعتراض کردند.

کیبورد پروانه‌ای به اپل این امکان را میداد تا در کنار امکان قرار دادن یک کیبورد ۶۰ درصد مناسب برای کارهای روزمره، امکان طراحی نازک‌تر مک بوک را نیز داشته باشد. اما از طرف دیگر همین طراحی باعث می‌شد تا عمر مفید دکمه‌ها بسیار کم باشد و سطح صدای تولید شده در زمان تایپ کردن نیز بسیار زیاد شود.  اما مهمترین مشکل این طراحی جمع شدن گرد و غبار و موارد ریز در زیر دکمه‌ها بود که پس از مدتی کوتاه عملکرد دکمه‌ها را به شکلی باور نکردنی تحت تاثیر قرار می‌داد.

در مدت زمانی کوتاه حتی فیلم‌نامه‌نویس‌های هالیوودی نیز به طراحی شرکت اپل برای مک بوک‌ها اعتراض کردند و این موضوع را بسیار آزاردهنده عنوان کردند. حتی بسیاری از کاربران در آمریکا نیز دست به دست هم دادند و از شرکت اپل بابت طراحی بد کیبورد پروانه‌ای شکایت کردند و پرونده‌ای قانونی علیه اپل نیز تشکیل شد.

در این میان شرکت اپل در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت تا تغییراتی بسیار کم، اما نسبتا کاربردی را در کیبورد پروانه‌ای اعمال کند. مک بوک ایرهای ۲۰۱۸ و پس از آن مک بوک‌های پرو مجهز به یک لایه سیلیکونی زیر دکمه‌های کیبورد شدند تا در صورت جمع شدن گرد و غبار امکان تمیز کردن دکمه‌ها نیز وجود داشته باشد.

اپل در نهایت در سال ۲۰۱۹ با تولید مک بوک پرو ۱۶ اینچی به استفاده از طراحی کیبورد‌های پروانه‌ای پایان داد و پس از آن همان طراحی کیبوردهای قیچی مانند را مورد استفاده قرار داد.

برای مطالعه ادامه این مطلب که چرا اپل در طراحی مک بوک به عقب بازمی‌گردد؟ به قسمت دوم مراجعه کنید.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373