لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

پردازنده جدید اینتل سریع‌تر، اما پرمصرف‌تر از M1 Max است

پردازنده جدید اینتل سریع‌تر، اما پرمصرف‌تر از M1 Max است

شرکت اینتل به تازگی از اولین نمونه نسل ۱۲ پردازنده‌های خود با عنوان Alder Lake رونمایی کرده است که مشخص شده که سرعت این پردازنده‌ها سریع‌تر، اما پرمصرف‌تر از پرچمدار پردازنده‌های شرکت اپل است که با عنوان M1 Max در هفته‌های پیش معرفی شد.

اولین نتایج تست‌های گیک‌بنچ ۵ به تازگی آماده عرضه شده است که نشان‌دهنده آن است که نسخه Core i9-12900K این پردازنده‌ها تا ۱.۵ برابر سریع‌تر از M1 Pro  و M1 Max است. این افزایش سرعت در تست‌های چندهسته‌ای مشخص شده که نشان‌ می‌دهد تراشه جدید اینتل برای اجرای نرم افزارها بسیار سریع‌تر و البته برای انجام و کشش پردازش‌ها به صورت چند هسته‌ای بهینه‌تر است. امتیاز دریافتی این تراشه اینتل در تست‌های چند هسته‌ای برابر با ۱۸۵۰۰ بوده که عددی بسیار قابل توجه‌تر نسبت به ۱۲۵۰۰ تراشه Mi Max محسوب می‌شود.

در این میان مشخص شده که این تراشه‌ با وجود افزایش قدرت پردازش و انجام کارها با سرعت بیشتر از نظر مصرف انرژی به هیچ وجه بهینه نیست. تراشه Core i9 جدید اینتل تا ۱۲۵ وات مصرف انرژی دارد که در حالت توربوبوست به ۲۴۱ وات می‌رسد.

این در حالی است که تراشه M1 Max مصرف بهینه‌تری دارد و باعث افزایش عمر باتری می‌شود. با این وجود شرکت اپل هنوز اطلاعاتی در مورد مصرف انرژی این محصول ارائه نداده است.

شرکت اینتل گران قیمت‌ترین مدل این محصول را با قیمت ۶۹۹۹ دلار آماده عرضه کرده است که در نوع خود از مک بوک پرو‌های مبتنی بر M1 Max نیز گران‌تر است.

این موضوع نشان می‌دهد که پردازنده‌های اپل با وجود اینکه قدرت کافی برای اجرای کارهای مختلف را دارند، از لحاظ مصرف انرژی نیز در جایگاه بهینه‌تری قرار دارند و از طرف دیگر نیز برای کاربران حرفه‌ای مقرون به صرفه‌تر خواهند بود و می‌توانند یک رقابت تنگاتنگ با کامپیوترهای عرضه شده با تراشه‌های اینتل داشته باشند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420