لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مک بوک پرو 2021 مجهز به پورت HDMI 2.0 است

مک بوک پرو 2021 مجهز به پورت HDMI 2.0 است

اپل مک بوک پرو‌ 2021 را که به تازگی معرفی شده، با پورت HDMI 2.0 تولید کرده و آن را جایگزین پورت HDMI 2.1 کرده است.

اپل در سال ۲۰۱۶ همه پورت‌های مک بوک پرو به جز پورت‌های تاندربولت را حذف کرد و این طراحی را تا به امروز حفظ و ارائه کرده است. مک بوک پرو جدید که در کنفرانس ۱۸ اکتبر معرفی و رونمایی شد مجهز به یک شیار کارت SD و یک پورت HDMI به همراه سه پورت تاندربولت است.

همان‌طور که در مشخصات فنی اپل ذکر شده، پورت HDMI 2.0 جایگزین پورت HDMI 2.1 شده است. پورت HDMI 2.0 از نمایشگر 4K با رفرش ریت بالای ۶۰هرتز پشتیبانی می‌کند، در حالی که پورت HDMI 2.1 برای اجرای یک نمایشگر 4K با رفرش‌ریت ۱۲۰هرتز استفاده می‌شود.

از آنجا که اپل تی وی 4K که اوایل امسال عرضه شده مجهز به پورت HDMI 2.1 است، این موضوع عجیب به نظر می‌رسد که اپل پورت HDMI 2.1 را در مدل‌های مک بوک پرو حذف کرده است.

مک بوک پرو با تراشه M1 Pro و ۴ پورت تاندربولت، از دو نمایشگر خارجی با رزولوشن 6K و رفرش ریت ۶۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. مدل‌های مک بوک پرو M1 Max از سه نمایشگر خارجی با رزولوشن 6K و یک نمایشگر دیگر با 4K و رفرش ریت ۶۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

پورت HDMI 2.1 می‌تواند انتقال محتوا را با حداکثر رزولوشن 10K و تا رفرش ریت ۱۲۰هرتز انجام دهد. HDMI 2.0 از ویدیوهای 4K با رفرش ریت ۶۰ هرتز پشتیبانی کرده و می‌تواند همزمان دو ویدیو را به یک نمایشگر ارسال کند.

نسل جدید مک بوک پرو که در رویداد Unleashed معرفی شده در دو نسخه ۱۴ و ۱۶ اینچی عرضه می‌شود. اپل در دو مدل مک بوک پرو جدید خود پورت‌های HDMI، شیار کارت SD، جک 3.5 میلی متری برای هدفون، USB-C و مگ سیف را تعبیه کرده است.

اپل در محصول جدید خود تراشه‌ اپل سیلیکون M1 پرو و M1 مکس را استفاده کرده، همچنین تراشه M1 پرو دارای عملکرد پردازشی گرافیکی بسیار بالایی نسبت به چیپ M1 است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373