لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

نصب اپلیکیشن خارج از اپ استور روی آیفون

نصب اپلیکیشن خارج از اپ استور روی آیفون

جهت نصب اپلیکیشن خارج از اپ استور روی آیفون همواره محدودیت هایی از جانب اپل اعمال می شود که برای بسیاری از کاربران شاید مانع از دسترسی به برخی قابلیت های خاص از طریق اپلیکیشن ها می گردد.
در طی دو سال اخیر اتحادیه اروپا قوانینی را برای توسعه بازارهای دیجیتالی وضع کرده تا امکان بهره گیری کاربران از طیف وسیع تری از اپلیکیشن ها را فراهم آورد و از این طریق شرکت های نرم افزاری تولید کننده اپلیکیشن ها در خارج از آمریکا مورد حمایت قرار گیرند و فرصت توسعه کافی را داشته باشند. این قانون تحت عنوان قانون بازارهای دیجیتال DMG توسط اتحادیه اروپا تصویب شده است.
این قانون تصویب شده به شرکت اپل که محدودیت دریافت اپلیکیشن برای آیفون و آیپد را تنها از اپ استور از قبل تعیین کرده بود، فشارهای حقوقی را وارد می کند و اپل را وادار به ساید لود (بارگیری جانبی) سیستم عامل iOS جهت دریافت اپلیکیشن ها می کند. اپل در مقاطع مختلف و در نسخه های قبلی iOS اجازه این کار را به کاربران آیفون به صورت مقطعی می داد اما هر بار به دلایل امنیتی اپل عملکرد ساید لودها را متوقف می نمود تا از اختلال در عملکرد اپ های ارائه شده توسط اپ استور جلوگیری شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه نصب اپلیکیشن به مقالات پیشین مراجعه کنید.
نصب اپلیکیشن خارج از اپ استور روی آیفون

راهکار اپل برای نصب اپلیکیشن خارج از اپ استور روی آیفون

برخی از گزارشگران نشانه هایی را از بررسی کارشناسان اپل جهت توسعه برخی از API های غیر اختصاصی می دهند که از این طریق اجازه نصب را به برخی از اپلیکیشن های مبتنی بر زیر ساخت برخی از فروشگاه های اینترنتی را ممکن می سازد، این API به نحو هوشمندی می تواند اپلیکیشن را قبل از نصب به لحاظ سازگاری با iOS بررسی کند و در صورت نداشتن مشکلات امنیتی اجازه نصب آن را بدهد و این امکان بایستی به ساختار اپ استور افزوده شود.
همچنین در صورت دیر راه اندازی شدن این ویژگی توسط اپل به احتمال زیاد اپل با جریمه هایی توسط اتحادیه اروپا روبرو خواهد شد از این رو به احتمال زیاد تا اوایل مارس 2024 اپل بایستی اقدامی در جهت امکان نصب اپلیکیشن خارج از اپ استور روی آیفون را عملی سازد.
امکان نصب به صورت آزمایشی روی نسخه بتا iOS 17.4 برای برخی از کاربران وجود خواهد داشت تا در ماه بعد با عرضه نسخه اصلی این امکان به صورت پایدار در اختیار کاربران آیفون قرار گیرد.

برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر از سایت اپل مراجعه کنید:

Apple announces changes to iOS App Store in the European Union

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت