لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

VoiceOver و Speak Screen در iOS 16 از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند

VoiceOver و Speak Screen در iOS 16 از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند

یکی از سوپرایز‌های شرکت اپل در زمان رونمایی از آی او اس ۱۶ اضافه شدن پشتیبانی از زبان فارسی در بخش‌های VoiceOver و Speak Screen رابط کاربری آیفون است.

ویدیو‌هایی که از نسخه‌های بتای این سیستم عامل نیز منتشر شده نشان می‌دهد که صدای فردی به نام «داریوش» برای پشتیبانی از زبان فارسی به آی او اس اضافه شده است. در حقیقت شرکت اپل پشتیبانی از ۲۰ زبان جدید از جمله فارسی را به بخش‌های VoiceOver و Speak Screen اضافه کرده‌اند. این قابلیت‌ها امکان خواندن محتوای نوشتاری رابط کاربری سیستم عامل آی او اس را فراهم می‌آورد که البته از این پس امکان خواندن زبان فارسی را نیز خواهند داشت.

پشتیبانی از زبان فارسی یکی از رخ‌دادهای بزرگ برای کاربران اکوسیستم اپل به حساب می‌آید. امروزه بسیاری از سیستم‌عامل‌های ارائه شده توسط شرکت‌های دیگر از زبان فارسی در رابط کاربری و بخش‌های مختلف پشتیبانی می‌کنند، با این حال شرکت اپل با تاخیر بسیار طولانی تصمیم به ارائه این قابلیت در میان کاربران فارسی‌زبان گرفته است.

اپل تازه در سال ۲۰۱۷ و مشخصا در آی او اس ۱۱ پشتیبانی کامل از کیبورد فارسی را به کاربران آیفون ارائه داد که قطعا می‌توانست آن را خیلی سریع‌تر اضافه کند. این در حالی است که تا به امروز نیز هیچ پشتیبانی دقیقی از زبان فارسی غیر از کیبورد در سیستم‌عامل آیفون‌ها و آیپدها نشده بود.

به نظر می‌رسد که اپل تصمیم گرفته تا با سرعت بیشتری فرایند پشتیبانی از زبان‌های مختلف را توسعه دهد و به زودی امکانات بیشتری در اختیار کاربران فارسی‌زبان قرار خواهد گرفت تا از آن طریق بتوانند ارتباط آسانتری را آیفون، ایپد و کامپیوترهای مک داشته باشند.

با وجود عرضه پشتیبانی از زبان فارسی در بخش‌های VoiceOver و Speak Screen هنوز شرکت اپل بسیاری از بخش‌های این سیستم عامل را برای اجرای زبان فارسی آماده نکرده است و این موضوع باعث میشود تا کاربران همچنان برای کار با دستگاه‌های شرکت اپل با مشکلاتی پیچیده مواجه باشند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373