لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

واتساپ پشتیبانی از آی او اس ۱۰ و ۱۱ متوقف کرد

واتساپ پشتیبانی از آی او اس ۱۰ و ۱۱ متوقف کرد

واتساپ به تازگی اعلام کرده که پشتیبانی از آی او اس ۱۰ و ۱۱ را متوقف کرده است و از این پس کاربرانی که از این دو نسخه از سیستم عامل در آیفون‌های خود استفاده می‌کنند، دیگر امکان دسترسی به این پیام‌رسان را ندارند.

ای او اس ۱۰ و ۱۱ به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ آماده عرضه به کاربران شده‌ بودند که آخرین نسخه پشتیبانی شده برای گوشی‌های آیفون ۵ و آیفون 5c بود. در حقیقت توقف پشتیبانی از این دو نسخه به معنای آن است که کاربران این تلفن‌های هوشمند دیگر امکان دسترسی به واتساپ را ندارند.

واتساپ از کاربرانی که از این دو نسخه استفاده می‌کنند در خواست کرده تا روز ۲۴ اکتبر ۲۰۲۲ تمامی اطلاعات شخصی خود را از اپلیکیشن این پیام رسان به دستگاه دیگری انتقال دهند؛ دلیل این موضوع نیز این است که در صورت اتصال به دستگاه دیگر ممکن است امکان بازیابی پیام‌ها و چت‌ها وجود نداشته باشد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده اخیر از طرف توسعه‌دهندگان واتساپ پس از این تاریخ دیگر هیچ آپدیتی از این پیام رسان قابل نصب روی آی او اس ۱۰ و ۱۱ نخواهد بود و کاربران دیگر امکان ارسال و دریافت پیام را نخواهند داشت.

توسعه و عرضه اپلیکیشن‌ها برای دستگاه‌های مختلف و نسخه‌های گوناگون یک سیستم عامل کار بسیار هزینه‌بر و دردسرسازی است. از همین رو توسعه‌دهندگان تصمیم می‌گیرند تا پس از کاهش تعداد کاربران یک نسخه ویژه از سیستم عامل پشتیبانی از آن را متوقف کنند و به جای آن به اکثریت جامعه کاربران خدمات خود را ارائه دهند.

گفتنی است که واتساپ اعلام کرده که به زودی پشتیبانی از نسخه‌های بتای ای او اس ۱۶ را نیز آغاز می‌کند تا توسعه‌دهندگان بتوانند در زمان معرفی و تست این سیستم عامل که بعد از ژوئن در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، محدودیتی نداشته باشند. همچنین باید در نظر داشت که اپل در اکتبر ۲۰۲۲ اقدام به عرضه نسخه نهایی سیستم عامل آی او اس ۱۶ می‌کند و به همین دلیل نیز با آغاز پشتیبانی واتساپ از این نسخه، دو نسخه پیشین و قدیمی‌تر از چرخه آپدیت‌ها حذف می‌شوند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373