لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

باتری آیفون ۱۴ به لطف استفاده از تراشه 5G عملکرد بهتری دارد

باتری آیفون ۱۴ به لطف استفاده از تراشه 5G عملکرد بهتری دارد

بنابر ادعای منابع زنجیره تامین، آیفون ۱۴ به دلیل داشتن تراشه 5G و اتصال وای‌فای 6E عمر باتری بهتری خواهد داشت.

گزارش منتشر شده در وب‌سایت تایوانی Economic Daily News نشان می‌دهد که شرکت TSMC همه سفارش‌های تراشه 5G(RF) برای آیفون ۱۴ را عهده‌دار شده است. این تراشه‌ها احتمالا مرتبط با انتخاب مودم اسنپ‌ دراگون X65 کوالکام توسط شرکت اپل است.

گفته شده که این تراشه با فرایند ۶ نانومتری TSMC که سال گذشته توسط این تامین‌کننده معرفی شده، تولید شده است. TSMC گفت که فرایند ۶ نانومتری برای تراشه‌های 5G RF را می‌توان برای تولید تراشه کوچکتری با مصرف انرژی کمتر به کار برد.

فرایند ۶ نانومتری می‌تواند تراشه را با صرف توان کمتر در دو باند sub-6GHz و mmWave 5G استفاده کند و سطح بالایی از عملکرد را ارائه دهد. علاوه بر کارایی بیشتر، پیش‌بینی می‌شود که کوچک کردن قطعات بزرگتر فرستنده گیرنده RF در داخل آیفون، فضای بیشتری را ایجاد کند. بهبود کارایی و کوچک کردن تراشه Rf، منجر به بهتر شدن عمر کلی باتری می‌شود.

در سال ۲۰۱۹، اپل و کوالکام برای تامین چیپ‌ست طی چند سال به این توافق رسیدند که اپل از مودم های 5G کوالکام استفاده کند. یک سند دادگاهی از این توافق‌نامه فاش کرده است که اپل برنامه ریزی کرده از مودم اسنپ دراگون X60 تولید شده توسط سامسونگ در آیفون ۱۳ استفاده کند.

با شروع سال ۲۰۲۳، انتظار می‌رود که اپل فراتر از تراشه‌های کوالکام حرکت کند و مودم سفارشی 5G طراحی خودش را در آیفون‌ها به کار گیرد.

مودم 5G X65 اولین مودم ۱۰ گیگابیتی و سیستم آنتن گوشی‌های هوشمند در جهان است که می‌تواند سرعت انتقال اطلاعات تئوری را تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه امکان پذیر کند. از آنجا که ممکن است سرعت دانلود در دنیای واقعی خیلی کمتر از این باشد، اما X65 مزایای دیگری نظیر بهبود کارایی انرژی، افزایش پوشش دهی برای هر دو باند mmWave و sub-6 GHz و پشتیبانی از فرکانس‌های تجاری جهانی mmWave دارد.

تغییر جهت اپل از سامسونگ به سمت TSMC برای تولید تراشه‌های RF در آیفون‌های ۲۰۲۲، ظاهرا بخشی از ثبات نهایی زنجیره تامین آیفون ۱۴ قبل از آغاز تولید انبوه است. ناگفته نماند شرکت فاکس‌کان همزمان تولید آزمایشی آیفون ۱۴ پرو را شروع کرده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420