لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

ابزار Cellebrite نمی‌تواند قفل آیفون را بشکند!

ابزار Cellebrite نمی‌تواند قفل آیفون را بشکند!

اگر رمز ایفون خود را گم کرده باشید، شاید با یک جست و جوی ساده در اینترنت با نرم افزار Cellebrite نیز آشنا شده باشید. این اپلیکیشن پولی ادعا می‌کند که می‌تواند قفل آیفون را بشکند، اما بررسی‌ها این ادعا را رد کرده‌اند.

اپلیکیشن Cellebrite توسط شرکتی اسرائیلی به همین نام توسعه یافته است که ادعا می‌کند توسط دولت فدرال آمریکا، دولت‌های ایالتی و مجریان قانون برای دسترسی به اطلاعات کاربران و جمع آوری اطلاعات آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از همین رو توسعه دهنده این اپلیکیشن هیچ اطلاعاتی در مورد روش و شیوه شکستن قفل آیفون و دستگاه‌های هوشمند دیگر ارائه نداده است. این شرکت ابزارهای سخت افزاری و نرم افزاری را برای استخراج دادن و شکستن قفل آیفون‌ها را توسعه داده که فقط آن‌ها را به برخی از سازمان‌های دولتی و قانونی تعیین شده می‌فروشد.

در این میان، وب‌سایت 9to5mac در گزارشی، اعلام کرده که یک شرکت امنیت اطلاعاتی، صحت و کاربردی بودن ابزارهای توسعه داده شده این شرکت را مورد بررسی قرار داده است و مشخص شده که این ابزارها برخلاف ادعای موجود، توان شکستن قفل آیفون را ندارند. این شرکت یک کیت اختصاصی برای آنلاک کردن آیفون دارد که عملا کاربردی که برای آن در نظر گرفته شده را ندارد.

البته این شرکت ادعا کرده که در صورت فرستادن یک آیفون برای قفل گشایی توان کامل را برای شکستن قفل دستگاه دارد. البته این شرکت بابت باز کردن قفل آیفون‌های فرستاده، چهار هزار دلار به ازای هر دستگاه دریافت می‌کند.

البته این شرکت امنیت اطلاعاتی تاکید کرده که کیت توسعه یافته این شرکت همچنان می‌تواند تمامی اطلاعات دستگاه را بدون شکستن قفل آیفون‌ها دارد.

گفتنی است که شرکت اپل هنوز در مورد این موضوع ادعایی را مطرح نکرده است و معلوم نیست که این کمپانی چه تمهیداتی را برای حفظ امنیت کاربران خود در برابر سرویس‌های توسعه داده شده توسط Cellebrite و دیگر شرکت‌های جاسوسی اسرائیلی در نظر گرفته است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427