لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

پرونده شکایت از اپل بابت مقاومت آیفون‌ها در برابر نفوذ آب بسته شد

پرونده شکایت از اپل بابت مقاومت آیفون‌ها در برابر نفوذ آب بسته شد

قاضی دادگاه فدرال نیویورک به تازگی پرونده‌ای که مربوط به شکایت از اپل در زمینه عدم ارائه اطلاعات کافی در زمان فروش آیفون‌ها بود را مختومه اعلام کرد. این پرونده مشخصا مربوط به قابلیت مقاومت آیفون‌ها در برابر نفوذ آب بود.

شکات این پرونده ادعا کرده بودند که شرکت اپل در زمان معرفی آیفون‌ها اطلاعاتی نادرست در مورد ضدآب بودن این تلفن‌های هوشمند را مطرح کرده است؛ در این پروند آمده بود که آیفون طبق ادعای مطرح شده توسط اپل باید برای نیم ساعت در عمق چهار متری آب دوام بیاورد و عدم وقوع این موضوع باعث خراب شدن آیفون کاربران و خسارت مالی شده است.

در این پرونده حقوقی از دادگاه خواسته شده بود تا مبلغی را به عنوان غرامت خرابی آیفون‌ها از اپل دریافت کند و این شرکت را مجبور کند تا دیگر در تبلیغات خود ادعای ضدآب بودن آیفون را مطرح نکند.

در نهایت دادگاه طی بررسی‌ها به این نتیجه رسیده که نفوذ مایعات در شرایطی که شرکت اپل در تبلیغات ادعای آن را کرده، رخ نداده است و آیفون در صورت عدم رعایت این شرایط با خرابی ناشی از آب خوردگی مواجه می‌شود. این موضوه در نهایت باعث شد تا شرکت اپل در دادگاه تبرئه شود.  گفتنی است که اپل در پایان این پرونده قرار نیست مبلغی را به عنوان غرامت پرداخت کند و این شرکت مجاز است تا تبلیغات مربوط به آیفون را با کیفیت سابق ادامه دهد.

نکته مهم این است که آیفون‌های جدید، نظیر آیفون ۱۳ مجهز به استاندارد IP68 هستند که مقاومت نسبی در برابر نفوذ آب دارند و در صورت باقی ماندن طولانی مدت و عمق بسیار زیاد در مایعات ممکن است آیفون آسیب ببیند. در حقیقت این ویژگی آیفون‌ها را می‌توان با عنوان «مقاومت نسبی در برابر نفوذ آب» در نظر گرفت و آیفون‌ها به صورت کامل «ضد آب» نیستند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420