لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

حفره‌های امنیتی آیفون در چنگ سازمان‌های امنیتی اسرائیلی

حفره‌های امنیتی آیفون در چنگ سازمان‌های امنیتی اسرائیلی

خبرگزاری رویترز به تازگی طی یک گزارش جدید اعلام کرده که در کنار NSO Group یک سازمان امنیتی دیگر در اسرائیل  نیز از حفره‌های امنیتی آیفون برای نفوذ به اطلاعات شخصی کاربران استفاده می‌کند.

در ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ میلادی اپل از NSO Group بابت سواستفاده از حفره‌های امنیتی آیفون شکایت کرد. اپل از دادگاه خواست تا جلوی فعالیت این شرکت امنیتی و اطلاعاتی را بگیرد تا امنیت آیفون‌ها برای بار دیگر حفظ شود. حال خبرگزاری رویترز اعلام کرده که فقط NSO Group روی نفوذ به اطلاعات شخصی کاربران آیفون‌ها تمرکز نکرده است، بلکه شرکت دیگری با عنوان QuaDream نیز اقداماتی مشابه در این زمینه داشته است.

QuaDream همانند NSO Group از جمله شرکت‌های وابسته به مقامات دولتی هستند و تحت مدیریت برخی از مقامات دولتی فعالیت می‌کنند. این شرکت نیز ابزارهایی را توسعه داده که دقیقا از همان حفره‌های امنیتی کشف شده آیفون در سال ۲۰۲۱ میلادی استفاده می‌:ند و تمامی اطلاعات کاربران به خصوص محتویات درون آی مسیج را جمع‌آوری می‌کند.

رویترز اعلام کرده که حفره امنیتی مربوطه ForcedEntry نام دارد و این نام را نیز خود شرکت اپل روی آن گذاشته‌اند. ابزارهای استفاده شده توسط این دو شرکت اسرائیلی تقریبا سازوکاری مشابه دارند و امکان نفود به تمامی آیفون‌ها که حداکثر آی او اس ۱۵ را در خود اجرای می‌کنند را دارند.

این دو شرکت، در زمینه نفوذ کامل به تمامی تلفن‌های هوشمند اندرویدی و آیفون‌ها فعالیت می‌کنند و امکان جمع‌آوری تمامی اطلاعات ممکن از این گوشی را برای سازمان‌های طرف قرارداد فراهم کرده‌اند.

گفتنی است که شرکت اپل هنوز به اقدامات این شرکت جدید واکنشی نشان نداده است و معلوم نیست که اپل چه اقداماتی را علیه این کمپانی جدید آماده انجام کرده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420