لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

از آیفون SE 5G چه انتظاری داریم؟

از آیفون SE 5G چه انتظاری داریم؟

اپل در حال کار کردن روی نسخه جدیدی از مقرون به صرفه‌ترین آیفون خود یعنی آیفون SE با فناوری 5G برای سال جاری میلادی است که چند هفته دیگر، آن را عرضه خواهد کرد. آیفون به‌روزرسانی شده شاید خیلی مهیج نباشد، ولی ویژگی‌های قابل توجهی در این محصول با قیمت ۳۹۹ دلار ارائه خواهد شد.

در این متن به ویژگی‌های مورد انتظار از آیفون SE بر مبنای شایعات و سابقه عرضه آن در گذشته اشاره شده است.

طراحی

انتظار نمی‌رود طراحی نسخه جدید آیفون SE تغییر یابد و احتمالا بسیار شبیه به آیفون SE عرضه شده در سال ۲۰۲۰ خواهد بود که با الگوبرداری از آیفون ۸ ساخته شده بود. آیفون فعلی به رنگ‌های مشکی، سفید و قرمز از مجموعه PRODUCT)RED) موجود است، بنابراین می‌توان انتظار داشت که آیفون جدید نیز با همین رنگ‌ها عرضه شود.

آنچه از آیفون SE 5G برای عرضه در سال جاری انتظار می‌رود

آیفون SE احتمالا مجهز به نمایشگر LCD با اندازه 4.7 اینچ و حاشیه ضخیم خواهد بود که با داشتن دکمه هوم تاچ آیدی، به مدرن‌ترین آیفون SE اپل با قابلیت تاچ آیدی تبدیل می‌شود. سایر مدل‌های آیفون مجهز به فیس آیدی هستند که احتمال دارد آیفون‌های ارزان قیمت آینده نیز فیس آیدی داشته باشند، ولی در حال حاضر این اتفاق نخواهد افتاد.

پشت دستگاه احتمالا شیشه‌‌ای خواهد بود که موجب تسهیل شارژ بی‌سیم می‌شود، اما مجهز به فناوری مگ سیف نخواهد بود. همانند مدل‌های قدیمی، آیفون SE جدید به دلیل داشتن IP67، نسبت به آب و گرد و غبار مقاوم خواهد بود. تغییر عمر باتری نیز بعید به نظر می‌رسد و احتمالا بهبودی در آن ارائه نخواهد شد.

سرعت 5G

اپل در مقرون‌ به صرفه‌ترین آیفون خود یعنی SE، اتصال و سرعت 5G را ارائه کرده که قابلیت بسیار مهمی است. آیفون ۱۲ مینی با قیمت ۵۹۹ دلار، در حال حاضر ارازن‌ترین آیفون مجهز به فناوری 5G است و اگر شایعات منتشر شده درست باشند، آیفون SE با داشتن فناوری 5G، بسیار ارزان‌تر خواهد بود.

مینگ چی کو تحلیلگر معروف محصولات اپل گفت که آیفون SE جدید، ارزان‌ترین آیفون مجهز به فناوری 5G خواهد بود و به لحاظ سرعت اتصال، می‌تواند معادل آیفون‌های ۱۳ و ۱۳ پرو باشد. لازم به ذکر است که مدل‌های آیفون ۱۳ با داشتن سریع‌ترین سرعت mmWave 5G، فقط محدود به ایالات متحده است که احتمالا شامل آیفون SE با پشتیبانی از سرعت mmWave خواهد شد.

پردازنده به‌روزرسانی شده

آیفون SE فعلی مجهز به پردازنده بایونیک A13 است و در مدل ۲۰۲۲ انتظار می‌رود که تراشه جدید و سریع‌تری به کار رفته باشد. اپل همچنین می‌تواند از تراشه A15 استفاده کند و آیفون جدید را هم‌تراز با مدل‌های آیفون ۱۳ قرار دهد، ولی شایعات پراکنده‌ای وجود دارد که احتمالا از پردازنده A14 استفاده خواهد کرد.

آنچه از آیفون SE 5G برای عرضه در سال جاری انتظار می‌رود

عمر باتری

آیفون SE فعلی تا ۱۳ ساعت تماشای ویدیو، هشت ساعت استریم ویدیو و ۴۰ ساعت برای شنیدن موسیقی شارژ ارائه می‌دهد، همچنین در صورت استفاده از آداپتور برق ۱۸ وات یا بیشتر، طی نیم ساعت تا ۵۰ درصد شارژ می‌شود.

دوربین‌ها

پیش‌بینی شده که دوربین آیفون SE جدید به‌روزرسانی شده و مجهز به لنز واید همانند آیفون ۱۳ است، گرچه مشخصات آن هنوز فاش نشده، ولی بهبودهایی برای دوربین در نظر گرفته شده است. دوربین جلویی آیفون SE فعلی هفت مگاپیکسل بوده و یک لنز ۱۲ مگاپیکسل در دوربین عقبی به کار رفته است.

نامگذاری

ممکن است اپل آیفون SE جدید را به طور متمایزی نامگذاری کند و با عنوان آیفون SE 5G عرضه کند یا همان نام استاندارد فعلی را به کار ببرد. راس یانگ تحلیگر معروف در صنعت نمایشگرها گفته است که احتمالا آیفون SE با عنوان آیفون SE Plus نامگذاری خواهد شد، اما با توجه به تاریخچه نامگذاری‌های اپل، اصطلاح پلاس شامل دستگاه‌های با سایز بزرگتر می‌شود.

قیمت‌گذاری و تاریخ عرضه

آیفون SE جدید احتمالا با قیمت ۳۹۹ دلار و مشابه مدل ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد. اپل قصد دارد با برگزاری رویدادی در ماه مارس امسال (احتمالا روز سه شنبه هشتم مارس) این آیفون را به همراه آیپد ایر و جدیدترین مدل مک با تراشه M1 پرو و مکس و احتمالا مک مینی معرفی کند.

آیفون SE آینده

شایعات زیادی درباره آیفون ارزان قیمت دیگری از خانواده SE با قابلیت‌هایی مثل طراحی نمایشگر تمام صفحه، صفحه نمایش بزرگتر و بدون داشتن دکمه هوم وجود دارد که احتمالا در سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد.

راس یانگ بر این باور است که اپل در حال کار کردن بر نسخه‌ای از آیفون SE با نمایشگر بزرگتر 5.7 تا 6.1  اینچ و دوربین با طراحی حفره‌ای است. مینگ چی کو نیز اشاره کرده که نسخه بزرگتر آیفون SE در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد.

 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420