لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

تلاش‌های حریم خصوصی اپل تا ۱۰ میلیارد دلار به فیسبوک ضرر زد

تلاش‌های حریم خصوصی اپل تا ۱۰ میلیارد دلار به فیسبوک ضرر زد

اپل از سال گذشته فرایند عرضه قابلیت شفاف‌سازی اپلیکیشن‌ها در زمینه حریم خصوصی را آغاز کرد و حالا مشخص شده که این قابلیت تنها در سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۰ میلیارد دلار به شبکه اجتماعی فیسبوک که وابسته به متا یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های تبلیغات هوشمند است ضرر زده است.

فیسبوک روز گذشته گزارش مالی خود را منتشر کرد که حاکی از درآمد ۳۳.۶۷ میلیارد دلار آن در طول سال ۲۰۲۲ میلادی بوده است. هر چند که این درآمد بیشتر از میزانی بوده که مدیر متا از آن انتظار داشته، اما نشان می‌دهد که درآمد این شرکت زیر سایه سنگین اقدامات امنیتی شرکت اپل قرار گرفته است. با این حال متا برای نشان دادن موفقیت خود اعلام کرده که انتظار داشت درآمدی نزدیک به ۲۷ تا ۲۹ میلیارد دلار داشته باشد و عدد ۳۳.۶۷ درصدی موفقیت بزرگی برای این شرکت به حساب می‌آید.

البته متا عملکرد ضعیف خود در طور سه ماهه گذشته را مربوط به محدودیت‌های حریم خصوصی اپل دانسته و به این موضوع اعتراف کرده که بازدهی کم در زمینه درآمد این شرکت مشخصا به قابلیت شفاف سازی اپلیکیشن‌ها مربوط بوده است.

درآمد اصلی متا و شبکه اجتماعی فیسبوک از راه جمع‌اوری اطلاعات حریم شخصی و پخش تبلیغات هوشمند از طریق آن‌ها است. این کمپانی علایق افراد را تشخیص می‌دهد و از آن طریق به شیوه‌های گوناگون تبلیغاتی را به کاربران خود نشان می‌دهد. این موضوع البته به مذاق بسیاری از کاربران دنیای اینترنت خوش نیامده و کاربران این موضوع را نقض بارز حریم خصوصی خود می‌دانند.

در نهایت موج نگرانی‌ها در مورد حریم خصوصی کاربران باعث شده تا شرکت‌ اپل تصمیم به محدودسازی این قابلیت از طریق ارائه قابلیت شفاف‌سازی حریم خصوصی بگیرد.

گوگل نیز در پیروی از شرکت اپل نیز محدودیت‌هایی را در نسخه‌های جدید سیستم عامل اندروید اعمال کرده که تمامی این مسائل به ضرر متا و شبکه اجتماعی فیسبوک تمام شده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420