لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

چرا اپل هر سال آیفون جدیدی را آماده معرفی می‌کند؟

چرا اپل هر سال آیفون جدیدی را آماده معرفی می‌کند؟

روند رونمایی از ایفون هر ساله در یک بازه مشخصی انجام می‌شود، اپل هر سال در کنفرانس پیش از آغاز پاییز که معمولا در ماه سپتامبر برگزار می‌شود از آیفون جدید رونمایی می‌کند.

این قاعده سال‌ها است که به طور مداوم در حال تکرار است و اپل به غیر از ایفون‌های سری SE همیشه آیفون‌های پیشرفته خود را در این بازه زمانی رونمایی کرده است. این روند در حالی برای آیفون‌ها اجرا شده که هیچ یک از محصولات دیگر شرکت اپل تا این حد منظم آماده معرفی و عرضه نشده‌اند. محصولاتی نظیر آیپد و مک در طول یکی دو سال گذشته روندی منظم‌تر به خود گرفته‌اند، اما این نظم سابقه طولانی ندارد.

چرا رونمایی از آیفون تا این حد منظم است؟

داستان رونمایی منظم آیفون به سال ۲۰۰۷ و زمان عرضه اولین مدل از این تلفن هوشمند باز می‌گردد. اپل همواره تمرکز و کار منظم خود را روی سودآورترین محصول خود می‌گذارد که از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ مربوط به آیپاد می‌شد. پس از رونمایی آیفون در سال ۲۰۰۷ این روند تغییر کرد و آیفون سودآورترین و پرفروش‌ترین محصول اپل شد و جایگاه آیپاد را از آن خود کرد و پس از آن اپل تصمیم به رونمایی هر ساله آیفون گرفت.

با این حال اپل برای رونمایی هر سال آیفون چالش‌های زیادی داشت. در گام اول هدف اپل برای رونمایی از مدل جدید آیفون در هر سال، در حقیقت تلاش برای به دست آوردن سود حداکثری و افزایش سالانه درآمد حاصل از فروش آن‌ها بود. اما اپل با یک سد مهم، یعنی اپراتورهای تلفن‌های همراه مواجه بوده است.

در بسیاری از کشورهای جهان، از جمله آمریکا، اپراتورهای تلفن‌ همراه مهم‌ترین فروشندگان گوشی‌ نیز به شمار می‌آیند و تولید کنندگانی نظیر اپل، باید با در نظر گرفتن این اپراتورها اقدام به فروش محصولات خود کنند. دلیل این موضوع مشخصا عرضه گوشی‌های دارای لاک اپراتور است که قیمت مقرون به صرفه‌تری دارند و مشتریان تمایل بیشتری برای خرید این محصولات دارند.

در این میان بسیاری از اپراتورها در سال ۲۰۰۷ اقدام به فروش قراردادها به صورت دو ساله می‌کردند. با این حال شرکت اپل تمایل داشت تا به صورت سالیانه فروش آیفون‌های خود را در یک سطح مشخص نگه دارد.

اپل در گام اول تلاش کرد تا با اضافه کردن آیفون‌های اس، همراه با برخی از تغییرات جزئی آیفون‌های جدیدی را آماده عرضه کند تا تمایل کاربران برای آپگرید کردن این محصولات را در یک سطح ثابت نگه دارد. ارائه پیشنهاد ویژه Trade In برای تعویض آیفون‌های قدیمی با آیفون‌های جدید نیز گام بعدی اپل بود که باعث افزایش تمایل کاربران به خرید گوشی‌های جدید به صورت سالانه شد.

در نهایت اپراتورهای تلفن‌های همراه تصمیم گرفتند تا قراردادهایی جدید را با مشتریان به ثبت برسانند که طی آن در ازای دریافت مبلغی به صورت ماهانه هر ساله آیفون جدید را آماده تحویل به کاربران می‌کرد.

اپل در طول چند سال گذشته، فرایند عرضه آیفون‌های اس را متوقف کرده است و حالا به جای تغییراتی جزئی تلاش می‌کند تا با ارائه قابلیت‌های هر چه بیشتر همچنان توجه کاربران را به خرید آیفون‌های جدید جلب کند و همچنان به هدف خود یعنی به حداکثر رساندن فروش این دست از محصولات برسد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420