لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

باگ امنیتی سافاری به وب‌سایت امکان ردیابی کاربران را می‌دهد

باگ امنیتی سافاری به وب‌سایت امکان ردیابی کاربران را می‌دهد

وبلاگ FingerprintJS در پستی جدید خبر از وجود باگی جدید در Webkit نسخه‌های جدید سافاری داده که باعث می‌شود تا وب‌سایت‌ها برخلاف آنچه شرکت اپل در طول چند سال گذشته تبلیغ آن را می‌کند، امکان دسترسی به اطلاعات کاربران را داشته باشند.

بر اساس این پست جدید، در پیاده‌سازی WebKit برای APIهای مورد استفاده در جاوا اسکریپت باگی در بخش IndexDB پیدا شده که به وب‌سایت‌هایی که کاربران اقدام به مشاهده آن‌ها می‌کنند امکان دسترسی به تاریخچه وب‌گردی را می‌دهد.

این باگ در حقیقت به هر وب‌سایتی که کاربر به آن مراجعه می‌کند این امکان را می‌دهد تا از IndexDB استفاده کند و به دیتابیس مربوط به فعالیت‌های کاربر در طول فعالیت در مرورگر دسترسی داشته باشند. این باگ می‌تواند به یک وب سایت اجازه دهد تا محتوای تب‌های دیگر که به هیچ وجه ارتباطی به وب سایت مشخص ندارند را ردیابی کند. علاوه بر این دسترسی مربوطه می‌تواند به صورت همزمان برای چندین وب‌سایت باز باشدو تمامی وب‌سایت‌هایی که کاربر در تب‌های مختلف به صورت همزمان آن‌ها را باز کرده امکان ردیابی و تشخیص محتوای در حال استفاده و مشاهده توسط کاربر را دارند.

این باگ در سافاری نسخه ۱۵ دیده شده است و تمامی زیرشاخه‌های این نسخه نیز با این باگ مواجه هستند. کاربرانی که از سافاری در سیستم عامل آی او اس، آیپد او اس و مک او اس استفاده می‌کنند در حال حاضر در خطر افشاسازی اطلاعات کاربری هستند و این موضوع می‌تواند روی امنیت و حریم خصوصی آن‌ها تاثیر به شدت منفی بگذارد.

گفتنی است که شرکت اپل هنوز در مورد وجود این باگ در مرورگر سافاری ارائه شده در تمامی دستگاه‌ّای خود اطلاعاتی ارائه نداده است و معلوم نیست که چه زمانی اقدام به برطرف کردن آن می‌کند. اپل به تازگی آی او اس ۱۵.۲.۱ را منتشر کرده است که علاوه بر بهبود‌های جزئی باعث مقابله با برخی از مشکلات امنیتی مربوط به دستگاه‌های هوم کیت می‌شود. با توجه به این موضوع در صورتی که اپل تصمیم داشته باشد خیلی سریع این مشکل را برطرف کند، باید در طول چند روز آینده منتظر عرضه آی او اس ۱۵.۲.۲ نیز باشیم؛ البته در صورتی که اپل این نسخه را منتشر نکند، برای برطرف شدن این مشکل باید تا زمان عرضه آی او اس ۱۵.۳ منتظر باقی ماند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420