Warning: Undefined array key "HTTP_REFERER" in /home/magapplenic/public_html/wp-content/plugins/wp-favorite-posts/wp-favorite-posts.php on line 129
یک دختر ۹ ساله با شکستن فیس آیدی، جان خانواده‌اش را نجات داد 【ℕICMag】

لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

یک دختر ۹ ساله با شکستن فیس آیدی، جان خانواده‌اش را نجات داد

یک دختر ۹ ساله با شکستن فیس آیدی، جان خانواده‌اش را نجات داد

دختر ۹ ساله‌ای از شهر براکتون در ایالت ماساچوست آمریکا، با استفاده از چهره پدرش که بیهوش شده بود، قفل آیفون او را باز کرده و خانواده خود را از مرگ نجات داد.

در حالی که خانواده جیلین، بر اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن در حال مرگ بودند، او قصد داشت که با آیفون پدرش برای کمک گرفتن تماس بگیرد؛ اما گوشی قفل بود. سپس او با استفاده از چهره پدر، قفل آیفون را باز کرده و توانست اعضای خانواده خود را از مرگ حتمی نجات دهد.

با وجود اینکه پدر او در آن زمان بیهوش شده بود، فیس آیدی به او کمک کرد تا قفل آیفون پدرش را باز کرده و درخواست کمک کند.

وقتی خدمات اورژانس رسید، متوجه شدند که میزان منواکسید کربنی که داخل خانه شده از طریق یک ژنراتور بوده و بیش از ۱۰۰۰ واحد در میلیون که بسیار خطرناک و کشنده است.

ماجرا از این قرار بود که پدر، مادر و سایر اعضای خانواده به دلیل استشمام گاز منواکسید کربن بیهوش می‌شوند، ولی صدای کمک خواستن پدر، دختر را از خواب بیدار کرده و او توانست همه پنج نفر اعضای خانواده را از مرگ نجات دهد.

بعدا مشخص شد که پدر جیلین دکمه  Require Attention for Face ID را روی آیفون خود خاموش کرده بود، به همین دلیل حتی در زمان بسته بودن چشم، توانست قفل گوشی را باز کند. احتمال دارد که جیلین از این ویژگی مطلع نبوده باشد، هر چند که اگر هم می‌دانست باید برای رفتن به تنظیمات فیس آیدی از رمز عبور استفاده می‌کرد.

اپل فناوری سیستم احراز هویت فیس آیدی را از سال ۲۰۱۷ و در آیفون X معرفی و ارائه کرد که جایگزین سنسور اثر انگشت یا همان تاچ آیدی شد. فیس آیدی با استفاده از تشخیص چهره، قفل آیفون را باز می‌کند.

اپل این قابلیت را روشی ایمن با درصد خطای یک در میلیون برای باز کردن قفل گوشی می‌داند، در حالی که تاچ آیدی، درصد خطای بسیار بالایی دارد. همچنین علاوه بر احراز هویت، فیس آیدی به عنوان تایید اعتبار برای خرید اپل (Apple pay) استفاده می‌شود.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420