لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

کریگ فدریگی: سایدلود دروازه ورود بدافزار به آیفون است

کریگ فدریگی: سایدلود دروازه ورود بدافزار به آیفون است

کریگ فدریگی مدیر بخش توسعه نرم افزار شرکت اپل به تازگی ادعاهایی را علیه ارائه امکان سایدلود در آیفون‌ها مطرح کرده است.

فدریگی این ادعاها را در واکنش به درخواست اتحادیه بازاریابی دیجیتالی اتحادیه اروپا مطرح کرده است. این سازمان تا پیش از این از اپل درخواست کرده بود تا به کاربران آیفون امکان نصب نرم افزارهای خارج از فروشگاه نرم افزاری اپ استور را ارائه دهد.

در این میان فدریگی طی کنفرانس Web Summit که در پرتغال برگزار شد، اعلام کرده که سایدلود دروازه‌ای است که روی ورود بدافزارها به آیفون باز می‌شود. فدریگی اپ استور را به یک سد مقابل ورود بدافزارها به آیفون تشبیه کرده که در صورت حذف آن موجی بزرگ از بدافزارها وارد اپ استور می‌شوند.

فدریگی از طرف دیگر از اقدامات اتحادیه بازاریابی دیجیتال اتحادیه اروپا قدردانی کرده است؛ اما درخواست این سازمان را به عنوان یک اقدام نگران‌کننده در نظر گرفته است:

 

به عنوان یک مهندس که می‌خواد آیفون تاجای ممکن برای کاربرانمان امن باشد، نگران یک موضوع هستم و آن هم چیزی جز اجازه داده سایدلود در آیفون نیست. با این کار در ظاهر به کاربران حق انتخاب بیشتری داده‌ایم، اما ما تصمیم گرفته‌ایم تا به جای حق انتخاب بیشتر، یک پلتفرم امن‌تر داشته باشیم.

 

فدریگی همچنین اعلام کرده که ارائه امکان سایدلود در آیفون، باعث می‌شود تا حتی آن دسته از کاربرانی که تمایل به سادلود ندارند هم در خطر بیافتند و به همین دلیل شرکت اپل از انجام این کار امتناع می‌کند.

شرکت اپل بارها به خاطر عدم ارائه سایدلود به انحصارطلبی متهم شده است؛ با این حال این شرکت همیشه در پاسخ اعلام کرده که ترجیح می‌دهد تا یک پلتفرم ایمن‌تر داشته باشد و کاربران را از وجود بدافزارها حفظ کند. تا پیش از این نیز کریگ فدریگی در مصاحبه‌ای که سال ۲۰۲۰ میلادی انجام داده بود اعلام کرده بود که سازوکار کامپیوترهای مک مورد تایید مدیران اپل نیست و به زودی روند نصب نرم افزار در این پلتفرم‌ نیز همانند آیفون و آیپد تغییر خواهد یافت.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420