لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

سیستم تشخیص چهره فیسبوک به زودی حذف می‌شود

سیستم تشخیص چهره فیسبوک به زودی حذف می‌شود

متا شرکت مادر به تازگی اعلام کرده که سیستم تشخیص چهره فیسبوک به زودی متوقف خواهد شد و اطلاعات چهره مربوط به بیش از یک میلیارد کاربر حذف می‌شود.

بعد از این تغییر، کاربرانی که از سیستم تشخیص چهره فیسبوک استفاده کرده‌اند، عکس‌ها و ویدیوهای آن‌ها به طور خودکار شناسایی نخواهد شد و الگوهای تشخیص چهره آن‌ها حذف می‌شود.

بنابر گفته «جروم پسنتی» مدیر ارشد هوش مصنوعی فیسبوک، حذف سیستم شناسایی تشخیص چهره به این دلیل است که  جنبه‌های مثبت و نگرانی‌های روبه رشد اجتماعی این قابلیت بررسی شود. عدم وجود قوانین روشن در این مورد باعث می‌شود تا چالش‌های اجتماعی ایجاد شود.

سیستم تشخیص چهره فیسبوک از سال ۲۰۱۱ قابل دسترسی بوده و از زمان عرضه آن، به طور خودکار برای بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال شد. در آن زمان، گزینه‌ای به نام Tag Recognition توسط برخی کاربران طراحی شد که همه افراد را  داخل عکس‌های منتشر شده شناسایی و تگ می‌کرد.

با معرفی و عرضه این قابلیت، نگرانی‌هایی درباره حریم خصوصی ایجاد شد که تا امروز هم ادامه داشته است و به همین دلیل  فیسبوک در دسامبر ۲۰۱۷، گزینه انصراف برای استفاده را به این قابلیت اضافه کرد.

این شرکت گفته که بیش از یک سوم کاربران فعال فیسبوک به طور روزانه از این قابلیت استفاده می‌کنند، بنابراین روند حذف این قابلیت باید با توجه دقیق انجام شود. این تغییر، ویژگی Automatic Alt Text را که برای کاربران نابینا طراحی شده بود، غیر فعال خواهد کرد.

با وجود اینکه قابلیت تشخیص چهره در فیسبوک حذف خواهد شد، ولی این شرکت همچنان به کار کردن روی این فناوری ادامه می‌دهد. فیسبوک گفته که این سیستم به عنوان ابزار قدرتمندی است که به عنوان مثال برای تایید هویت افراد و جلوگیری از تقلب و جعل استفاده گسترده‌ای خواهد داشت.

از آنجا که نگرانی‌های زیادی در مورد این قابلیت وجود دارد و قوانین واضحی در مورد آن صادر نشده، فیسبوک معتقد است که استفاده از آن در موارد محدودی مناسب است.

طی چند هفته آینده که این سیستم از فیسبوک حذف شود، دیگر به طور خودکار افراد در عکس‌ها شناسایی نخواهند شد و هیچ تگ پیشنهادی مشاهده نمی‌شود.

 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420