لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

تراشه A15 از آنچه اپل گفته نیز قدرتمندتر است

تراشه A15 از آنچه اپل گفته نیز قدرتمندتر است

وب‌سایت Anandtech به تازگی بررسی موشکافانه‌ای از تراشه A15 انجام داده که نشان دهنده قدرت قابل توجه این تراشه نسبت به آن چیزی است که شرکت اپل در جریان کنفرانس ۱۴ سپتامبر برای رونمایی این قطعه سخت افزاری عنوان کرده است.

اپل اعلام کرده که این تراشه از نظر پردازش مرکزی تا ۵۰ درصد سریع‌تر از نسل پیشین خود است. بازدهی پردازش مرکزی نیز در این محصول تا ۳۰ درصد افزایش یافته و سریع‌تر شده است. استفاده از ۵ هسته پردازشی باعث شده تا ۵۰ درصد قدرت گرافیک این محصول افزایش داشته باشد.

این در حالی است که بررسی‌های اخیر نشان داده که پردازنده A15 قدرتی مشابه با پردازنده‌های به کار رفته در کامپیوتر‌های مک دارد. فرکانس پردازش هسته‌های پربازده این محصول برابر با ۲ گیگاهرتز است که در حالت Boost به ۳.۲۴ گیگاهرتز نیز می‌رسد.

در نگاه اول، طی مقایسه تراشه A15 با نسل قبلی خود یعنی A14 تنها ۸ درصد افزایش قدرت دیده می‌شود. پردازش‌های تک هسته‌ای در حالت Boost در A15 برابر با ۳۲۴۰ مگاهرتز فرکانس دارند که این عدد برای پردازش نسل پیشین ۲۹۹۸ مگاهرتز است. در حالت uhnd نیز این اعداد در هر دو پردازنده تنها ۱۰ درصد کاهش پیدا می‌کند و به ترتیب به ۳۱۸۰ و ۲۸۹۰ مگاهرتز می‌رسد.

این در حالی است که اپل در توسعه A15 میزان کش را به ۳۲ مگابایت رسانده است. در A14 و پردازنده‌های قدیمی‌تر اپل تا A12 میزان کش برابر با ۱۶ مگابایت بوده است. همین موضوع باعث می‌شود تا در تست‌های مربوط به تاخیر در پردازش، پردازنده A15 عملکرد به شدت سریع‌تری را نسبت به نسل پیشین خود نشان دهد.

این موضوع در نهایت باعث شده تا Anandtech اعلام کند که تراشه‌ جدید شرکت اپل که در آیفون ۱۳ به کار گرفته شده از لحاظ بازدهی به شکلی محسوس در انجام پردازش‌های مرکزی و گرافیکی عملکرد سریع‌تری دارد و می‌تواند به شکلی بهبود یافته‌تر وظایف مختلف را اجرا کند. Anandtech تلاش کرده تا A15 را با پردازنده‌های پرچمدار تولید شده توسط کوالکام مقایسه کند که طی آن مشخص شده که شرکت اپل در ساخت تراشه‌های اختصاصی عملکردی بی‌نظیر نسبت به قدرتمندترین رقیب خود در حوزه معماری ریزپردازنده‌های ARM داشته است.

در نتیجه این موضوع به سادگی می‌توان گفت که تراشهA15  قدرتمندترین پردازنده تعبیه شده در دستگاه‌های همراه است و اپل به شکلی متواضعانه آن را صرفا یک بهبود ساده نسبت به نسل پیشین خود معرفی کرده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420