لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

فیلترینگ روسیه دسترسی به سرویس‌های اپل و اسپاتیفای را محدود می‌کند

فیلترینگ روسیه دسترسی به سرویس‌های اپل و اسپاتیفای را محدود می‌کند

در ادامه تنش‌های نظامی میان روسیه و اوکراین که تداوم آن به فناوری و شرکت‌های مبتنی بر آن نیز کشیده شده، فدراسیون روسیه تصمیم دارد تا فیلترینگ سفت و سختی را اعمال کند که از آن طریق دسترسی به سرویس‌های اینترنتی اپل و اسپاتیفای محدود خواهد شد.

بر اساس گزارش جدید نیویورک تایمز مقامات روسیه به اپل و دیگر شرکت‌های فناوری هشدار داده‌اند که با قانون این کشور همکاری لازم را انجام دهند. بر اساس این قانون، اپل و شرکت‌های فناوری در گام اول صرفا باید محتوای فرهنگی تنظیم شده توسط وزارت خانه مربوطه در روسیه را پخش کنند و در گام دوم فقط از پرسنل روسی در فروشگاه‌ها و محیط‌های کاری خود استفاده کنند.

عدم رعایت این موارد می‌تواند منجر به اعلام محدودیت‌های دسترسی به سرویس‌های آنلاین شرکت اپل نظیر اپل موزیک و سرویس‌های مشابه نظیر اسپاتیفای شود. برخی از تحلیلگران اعلام کرده‌اند که دولت روسیه برای سرپوش گذاری روی فعالیت‌های جنگ‌طلبانه اخیر خود تصمیم گرفته تا این محدودیت‌های مربوط به عرضه محصولات فرهنگی را به شکل جدی‌تری پیگیری کند.

از طرف دیگر متخصصین حقوقی اعلام کرده‌اند که اقدام دولت برای اجبار شرکت‌ها در زمینه استخدام نیرو‌های محلی این است که شهروندان روسیه آسیب‌پذیری بیشتری روی محدودیت‌های کنترلی دارند و در صورت تخلف، دولت روسیه دست بازتری برای مجازت آن‌ها دارد.

علاوه بر این شرکت‌های خارجی از همین حالا با اعمال جریمه، دستگیری مدیران و فیلترینگ تحت فشار قرار گرفته‌اند. دولت از اپل می‌خواهد تا محتوای نامناسب از دیدگاه خودش را از سرویس‌هایی نظیر اپل نیوز و اپل پادکست حذف کند و کنترل بیشتری روی محتوای دریافتی توسط کاربران داشته باشد و عملا تمایل به محدودسازی برخی از محتوای ارائه شده در اسپاتیفای و سرویس‌های مشابه دارد. این محدودیت‌ها نه تنها برای اسپاتیفای و سرویس‌های اپل که برای شرکت‌های غربی هستند، بلکه برای تیک تاک و رسانه‌های توسعه‌یافته توسط دولت چین نیز اجرایی شده است.

از طرف دیگر نیویورک تایمز اعلام کرده که شرکت اپل از مدت‌ها پیش دفتری ویژه را در مسکو تاسیس کرده‌ بود تا دستورهای کرملین را از آن طریق دریافت و به صورت مستقیم روی سرویس‌های خود در کشور روسیه اعمال کند. اما محدودیت‌های اخیری که کرملین برای فعالیت محتوای عرضه شده در سرویس‌های مختلف در بحران حمله روسیه به اوکراین در نظر گرفته شده آنقدر زیاد است که شاید شرکت اپل نتواند به اجرای تمامی آن‌ها پایبند باشد.

در صورت عدم توانایی اپل برای پاسخگویی به درخواست‌های کرملین احتمالا درخواستی که روز گذشته وزیر اوکراین از تیم کوک درخواست کرده بود به حقیقت می‌پیوندد و سرویس‌های این شرکت در روسیه مسدود خواهند شد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420