لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

دولت آمریکا رفتار اپل با روبلاکس را زیر ذره‌بین دارد

دولت آمریکا رفتار اپل با روبلاکس را زیر ذره‌بین دارد

وزارت دادگستری ایالات متحده در حال بررسی مشکلات رفتار ضدانحصاری اپل است و بخش مورد علاقه دادستان‌هایی که مشغول در این پرونده هستند، برخورد اپل با پلتفرم بازی روبلاکس است.

محققین به دنبال موقعیت‌هایی هستند که اپل در این بخش‌ها قوانین را برای توسعه دهندگان به طور نابرابر اجرا می‌کند و پلتفرم روبلاکس به دلیل نحوه عملکرد آن، بسیار مورد علاقه آن‌ها است. روبلاکس یک پلتفرم بازی آنلاین است که به کاربران خود اجازه بازی و برنامه‌ریزی بازی‌های چند نفره را می‌دهد.

کاربران روبلاکس می‌توانند بازی‌های کوچک متنوعی را خلق کنند که در اپلیکیشن اصلی روبلاکس قابل دسترسی است و طی دادگاه اپیک علیه اپل، اپیک ادعا کرد که این شرکت امتیازاتی به بازی روبلاکس داده؛ ولی از فعالیت سایر اپلیکیشن‌ها با عملکرد مشابه جلوگیری می‌کند.

اپیک گیمز استور، خود را اپلیکیشنی می‌داند که به عنوان جایگزین شخص ثالث برای اپ استور است و به کاربران اجازه می‌دهد به بازی‌ها، بدون پرداخت‌های اپل دسترسی داشته باشند. اپیک دسترسی به بازی‌های ایجاد شده توسط توسعه‌دهندگان را ارائه می‌دهد، اما روبلاکس که توسط کاربران خلق می‌شود همچنان در مرکز توجه است.

بعد از دادگاه اپیک علیه اپل، روبلاکس وب‌سایت خود را تغییر داد تا مشخص کند که به جای بازی، تجربه ارائه می‌کند که مدیر اجرایی اپ استور توضیح داد این پلتفرم قوانین اپ استور را نقض نکرده و اپل نیز محتوای آن را به عنوان بازی نمی‌داند. او همچنین گفت تجربه‌های موجود در روبلاکس شبیه ماینکرافت است که کاربران می‌توانند مینی بازی‌هایی برای آن بسازند.

وزارت دادگستری آمریکا با نگاهی به جزئیات دعوای حقوقی بین اپیک و اپل، از روبلاکس و سایر توسعه‌دهندگان خواسته است که تفاوت بین بازی و تجربه را به وضوح بیان کنند و روبلاکس توضیح دهد که چرا زبان وب‌سایت خود را تغییر داده است.

در ماه اکتبر، وزارت دادگستری بررسی‌های ضدانحصاری را درباره اپل تسریع کرد و احتمالا این شرکت با یک دادخواست ضدانحصاری مواجه خواهد شد. هرچند که این ارگان دولتی ایالات متحده در حال جمع‌آوری اطلاعات است، ولی مشخص نیست که چه موقع اپل را مورد بازخواست قرار دهد.

اکنون اپل در حال ایجاد تغییراتی در اپ استور است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد از روش‌های ارتباطی مثل ایمیل برای تبلیغ گزینه‌های پرداخت خارج از اپلیکیشن‌های آی او اس استفاده کنند و ممکن است مجبور به ارائه آپدیت‌های مهمی در این پلتفرم شود.

 

 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373