لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

تورم باتری اپل واچ باعث آسیب فیزیکی به کاربر می‌شود؟

تورم باتری اپل واچ باعث آسیب فیزیکی به کاربر می‌شود؟

یک کاربر به تازگی اقدام به ثبت شکایت علیه اپل کرده و طی آن اعلام کرده که تورم باتری در نسل‌های مختلف این ساعت هوشمند باعث عدم کارکرد درست دستگاه، در کنار ایجاد آسیب فیزیکی به کاربران خواهد شد.

بر اساس متن پرونده قانونی که توسط فردی به نام Shawn Miller تنظیم شده، شرکت اپل ساعت‌های هوشمند خود را به روشی طراحی و ساخته که باتری لیتیوم – اکسید کبالت در نزدیک‌ترین حالت ممکن با نمایشگر قرار گرفته است. در چنین شرایطی، ممکن است با متورم شدن باتری، نمایشگر از بدنه جدا شود یا حتی اتفاقات ناگوارتری نظیر آسیب به کاربران رخ دهد.

این پرونده حقوقی اعلام کرده که جدا شدن نمایشگر از بدنه که در نتیجه باد کردن باتری است، باعث می‌شود تا لبه‌های کناری نمایشگر آزاد شوند. این لبه‌ها بسیار تیز طراحی شده‌اند و در صورت بروز این رخداد ممکن است دست کاربر را ببرند.

این رخداد از یک طرف باعث عدم کارکرد درست ساعت هوشمند می‌شود و از طرف دیگر باعث آسیب به دست کاربران خواهد شد.

بخشی از متن این شکایت به این شرح است:

اپل از این موضوع که متورم شدن باتری می‌تواند در هر زمانی رخ دهد، آگاهی کامل دارد. با توسط به این موضوع، همچنان این شرکت فضای کافی را برای قرار دادن باتری به آن حجم را در نظر نگرده است و این موضوع در نهایت باعث می‌شود تا نمایشگر از بدنه جدا شود. این در حالی است که اپل با استفاده از طراحی ایمن‌تر در نسل‌های جدید اپل واچ‌های خود می‌توانست از خرابی نمایشگر و حتی احتمال آسیب زدن به مچ دست کاربران جلوگیری کند.

متورم شدن باتری فشار قابل توجهی را به بخش بالایی اپل واچ سری ۳ وارد می‌کند و در نهایت باعث جدا شدن نمایشگر از بدنه می‌شود. این رخداد تنها سه سال پس از خرید این ساعت هوشمند اتفاق افتاده است. زمانی که این اتفاق رخ می‌دهد، لبه‌های نمایشگر که به تیزی تیغ ریش‌تراشی هستند، از بدنه بیرون می‌زند و باعث زخم شدن دست در زمان اتصال نمایشگر به بدنه خواهد شد. علاوه بر این، این رویداد ممکن است باعث شکسته شدن نمایشگر شود و تکه‌های شیشه‌ای آن وارد دست شود.

در متن این شکایت به کاربری دیگر به نام Chris Smith نیز اشاره شده است که از اپل واچ سری ۳ استفاده می‌کند و اتفاق مشابهی برایش رخ داده است. او در یک ماشین نفربر برقی بود و وقتی دستش را روی فرمان قرار داد، نمایشگر ساعت به یک باره میشکند و تکه‌های آن رگ دست او را پاره می‌کنند.

در این پرونده اعلام شده که این مشکل برای تمامی سری‌های اپل واچ به غیر از اپل واچ سری ۷ یکسان است. هر چند که اپل در طراحی اپل واچ سری ۷ این موضوع را برطرف کرده است، اما نسل‌ها و سری‌های پیشین این ساعت هوشمند همچنان برای برخی از کاربران خطرناک هستند و باید به صورت مداوم سلامت باتری دستگاه خود را بررسی کنند.

قاضی این پرونده در زمان بررسی آن، برخی از ادعاهای مطرح شده را به دلیل نداشتند مدارک محکمه‌پسند رد کرده است. با این حال برخی از این موارد مطرح شده همچنان در حال بررسی از طرف دادگاه است و ممکن است در آینده اپل به خاطر این پرونده حقوقی محکوم شود.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373