لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

قابلیت بکاپ گرفتن آیکلود برای کاربران دردسر ایجاد می‌کند؟

قابلیت بکاپ گرفتن آیکلود برای کاربران دردسر ایجاد می‌کند؟

آیکلود بدون شک یکی از پیشگام‌ترین سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری است که شرکت اپل آن را برای دسترسی هر چه بهتر به فایل‌ها در هر شرایطی ارائه داد. حال به نظر می‌رسد که این سرویس از رقیب‌های خود که این روزها هر کدام امکاناتی ویژه را به کاربران ارائه می‌دهند، عقب مانده و توان رقابت با آن‌ها را ندارد.

وب سایت 9to5mac به تازگی مقاله‌ای را منتشر کرده و طی آن از وضعیت کنونی سرویس آیکلود در دستگاه‌های ایفون و آیپد انتقاد کرده است.

آیکلاود همواره به عنوان ایمن‌ترین فضای ذخیره‌سازی ابری به حساب می‌آید که البته هک دسته‌جمعی برخی از افراد سرشناس در سال ۱۳۹۴ را نیز در کارنامه خود دارد. رخدادهای این‌چنینی که باعث شد تا بسیاری از کاربران، آن هم افراد مشهور در سراسر جهان با چالش پخش شدن تصاویر شخصی خود در اینترنت مواجه شوند، به چهره‌ی ایمن آیکلود ضربه‌ی زیادی وارد کرد.

اما حالا مشکل اصلی آیکلود علاوه بر جلب اعتماد دوباره کاربران، به روند طراحی این سرویس مربوط است، برخی از محدودیت‌ها نظیر عدم پشتیبانی از پلتفرم پراستفاده‌ای نظیر اندروید، یکی از مشکلات اصلی این سرویس است.

از طرف دیگر اپل، آیکلود را فقط برای بکاپ گرفتن از عکس‌ها و ویدیوها در زمان‌های بحرانی توسعه‌داده است. در حقیقت اگر یک عکس از حافظه داخلی گوشی توسط کاربر پاک شود، ممکن است از حافظه آیکلود نیز پاک شود و شرکت اپل راهکار ساده‌تر برای مقابله با این موضوع را به کاربران ارائه نداده است.

بحث دیگر مطرح شده این است که امکان دسترسی به فایل‌های آیکلود از آیفون بدون نیاز به دانلود آن در دستگاه، فقط برای فایل‌های عکس ارائه شده است. در حقیقت مشاهده فیلم‌های ذخیره شده در آیکلود از طریق آیفون و آیپد مستلزم دانلود کامل آن بوده که این موضوع باعث مشکلات زیادی برای کاربرانی می‌شود که فضای ذخیره‌سازی کمی دارند.

تمام این انتقاد‌ها علیه آیکلود در حالی مطرح می‌شود که بسیاری از سرویس‌های مشابه نظیر گوگل درایو به همراه گوگل فوتو، با چنین چالش‌هایی همراه نیستند.

با وجود این مسائل وب سایت 9to5mac اعلام کرده که به طور کل ذخیره‌کردن فایل‌ها در ایکلود به معنای در اختیار داشتن همیشگی آن‌ها به حساب نمی‌آید و از کاربران درخواست کرده تا به جای استفاده از آیکلود، از هاردهای اکسترنال یا سرویس‌های ذخیره‌سازی دیگر استفاده کنند. در این مقاله پیشنهاد شده که شرکت اپل هر چه زودتر فکری به حال محدودیت‌ها و مشکلات کاربری و طراحی آیکلود کند و با برطرف‌سازی این موارد امکان استفاده بهتر را برای کاربران فراهم کند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427