لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل پس از ۲۱ سال با آیپاد برای همیشه خداحافظی کرد

اپل پس از ۲۱ سال با آیپاد برای همیشه خداحافظی کرد

شرکت اپل با اعلام رسمی توقف تولید آیپاد تاچ برای همیشه با یکی از تاریخ‌ساز‌ترین دسته محصولات خود خداحافظی کرده است.

اپل امروز اعلام کرد که دیگر آیپاد تاچ را تولید نمی‌کند و از این پس روی تولید آیفون، آیپد و دیگر محصولات هوشمند بهینه‌شده‌تر تمرکز می‌کند. اپل در توزیع اینکه چرا تصمیم به توقف تولید این محصول گرفته اعلام کرد که قابلیت‌های آیپاد تاچ در میان دیگر محصولات شرکت اپل توزیع شده است.

بیانیه گرگ جوزیک مدیر بازاریابی بین‌المللی شرکت اپل در مورد توقف تولید آیپاد تاچ به این شرح است:

موسیقی همیشه بخشی از هسته شرکت اپل بوده است و ارائه آیپاد به صدها میلیون کاربر تاثیری بیش از صنعت موسیقی داشت. آیپاد همچنین روش آشنایی با موسیقی‌ها، گوش کردن به آن‌ها و اشتراک گذاشتن آن‌ها را نیز بازتعریف کرد. امروز روح آیپاد همچنان زنده است. ما تجربه بی‌نظیری از موسیقی را در میان تمام محصولات خود توزیع کرده‌ایم. از آیفون تا اپل واچ و تا هوم‌پاد مینی، مک و آیپاد و اپل تی وی به همراه اپل موزیک در آن‌ها که حالا با پشتیبانی از قابلیت‌هایی نظیر صدای فضایی و کیفیت‌ بی‌نظیری که تبدیل به رهبر رقبای خود شده است؛ امروزه ما بهترین راه برای لذت بردن، کشف و تجربه موسیقی را در اختیار داریم.

آیپاد تاچ نسل هفت آخرین محصولی بود که شرکت اپل در دسته بندی آیپاد تولید کرد و پس از ۲۱ سال از زمان رونمایی و عرضه نسل اول آن، تصمیم به توقف تولید این دسته از محصولات گرفته است.

آیپاد یکی از مهم‌ترین و تاریخ‌سازترین محصولات شرکت اپل بود. نسل اول این محصول در سال ۲۰۰۱ آماده عرضه به بازار شد و به عنوان یک دستگاه مناسب برای پخش موسیقی معرفی شد. نسل اول آیپاد به کاربران امکان ذخیره موسیقی روی هارد با فضای حداکثری ۸۰ گیگابایت را می‌داد که در زمان خود نسبت به سایر محصولات رقیب که در آن زمان با عنوان MP3 Player شناخته می‌شدند برتری قابل توجهی داشت.

اپل رفته رفته آیپاد را به تکامل رساند و در سال‌های اولیه پس از عرضه این محصول، اقدام به تغییر رابط کاربری آن از دکمه‌های فیزیکی به رابط لمسی داد. پس از گذشت چند سال، آیپاد نانو و آیپاد مینی نیز آماده عرضه به بازار شدند که در نوع خود از لحاظ ظاهر، رنگ و قابلیت‌ها بهینه‌تر و برتر از محصولات دیگر در بازار بودند. آیپاد تاچ محصولی بود که اپل در کنار آیفون به عنوان یک ابزار مناسب برای دسترسی و تجربه به سیستم عامل آی او اس با قیمت ارزان‌تر توسعه داده بود.

آیپاد نه تنها برای بازار، بلکه برای شرکت اپل نیز یک انقلاب بزرگ به حساب می‌آید. تولید این محصول باعث شد تا اپل دیگر صرفا به عنوان یک شرکت تولید کننده کامپیوترهای شخصی شناخته نشود و عنوان این کمپانی از تولید کننده کامپیوترهای رومیزی و لپ‌تاپ به یک شرکت فعال در حوزه تکنولوژی‌های نوین تغییر کند.

موفقیت آیپاد در بازار نیز به شرکت اپل تحت مدیریت استیو جابز جسارت این را داد تا محصولاتی پیشرفته‌تر را آماده تولید و عرضه به بازار کند که مهم‌ترین آن‌ها آیفون و ایپد بودند و بعدها اپل واچ نیز به این مجموعه اضافه شد.

اپل همچنین با تولید آیپاد نیاز به ایجاد یک راه‌کار ویژه برای حفظ حق نشر هنرمندان فعال در صنعت موسیقی نیز پیدا کرد. بسیاری از افراد بر این باور هستند که توسعه آیتونز به عنوان مهم‌ترین و کاربردی‌ترین فروشگاه دانلود قانونی موسیقی‌ها با حفظ کپی‌رایت از طرف اپل صنعت موسیقی را از دانلود‌های غیرقانونی نجات داد و امکان اجرای موسیقی‌های دیجیتالی به صورت قانونی را فراهم کرد؛ در آن زمان بسیاری از هنرمندان از سی‌دی و نوار‌های کاست برای توزیع قانونی موسیقی‌های خود استفاده می‌کردند. گسترش و افزایش محبوبیت فرمت‌های فشرده‌ای چون MP3 در کنار افزایش روند دانلود غیرقانونی باعث شده بود تا بسیاری از افراد فرمت‌های فشرده‌ساز را پایان صنعت موسیقی بدانند. این در حالی است که شرکت اپل با تولید آیپاد اقدام به توسعه آیتونز نیز کرد که باعث نجات صنعت موسیقی شد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت