لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

خالق ایپاد از تفاوت فرهنگی اپل و گوگل می‌گوید

خالق ایپاد از تفاوت فرهنگی اپل و گوگل می‌گوید

«تونی فادل» به تازگی کتابی را در مورد روزهای اول تولد آیفون و تفاوت فرهنگ در شرکت‌های اپل و گوگل منتشر کرده است.

عنوان کتاب جدید تونی فادل «ساخت: یک راهنمای نامتعارف برای ساخت چیز‌هایی که ارزش ساختن دارند» است و او در این کتاب از خاطرات خودش در دوره فعالیت در شرکت اپل و شرکت گوگل سخن گفته است.

«فادل» یکی از مدیران اصلی شرکت اپل در زمان مدیریت استیو جابز بود و ایده‌پرداز اصلی طراحی آیپاد نسل اول بود که در سال ۲۰۰۱ آماده عرضه به بازار شد؛ به همین دلیل به او لقب پدر آیپاد داده‌اند. فادل در سال ۲۰۰۱ به اپل پیوست و یکی از افرادی بود که در توسعه و ساخت آیفون نسل اول که در سال ۲۰۰۷ میلادی آماده عرضه به بازار شد نیز نقش داشت.

او در سال ۲۰۱۰ از اپل جدا شد و تصمیم گرفت تا شرکت Nest را تاسیس کند که البته در سال ۲۰۱۴ این شرکت به مبلغ ۳.۲ میلیارد دلار به گوگل فروخته شد و پس از آن فادل به عنوان مدیر یکی از شرکت‌های زیرشاخه در گوگل مشغول به فعالیت شد.

او طی مصاحبه‌ای که اخیرا با پادکست وب‌سایت The Verge داشته برخی از بخش‌های کتاب‌ خود را توضیح داده است. او در این مصاحبه اعلام کرده که در کتاب خود توضیح داده که شرکت اپل تحت مدیریت استیو جابز همواره اشتیاق بیشتری برای ساخت محصولات جدیدتر نسبت به گوگل داشته است. او می‌گوید، اپل تحت مدیریت استیو جابز صرفا به جمع آوری پول و ثروت‌اندوزی فکر نمی‌کرد؛ هرچند که پول یکی از مشوق‌های اصلی بود، اما اپل همواره تلاش می‌کرد تا تک تک راه‌کارهای موجود را برای ساخت یک محصول فوق‌العاده بررسی کند و از دل آن تست‌‌ها، بهترین محصول ممکن را خلق کند.

این در حالی است که چنین فرهنگی در شرکت گوگل وجود نداشت. هرچند که گوگل در کار خود موفق بود و بسیاری از افراد بااستعداد در آن کار می‌کردند، اما فادل اینطور می‌گوید که در گوگل برای اجرای هر طرح خلاقانه‌ای باید یک بار مرگ را تجربه می‌کرد تا بتواند اطرافیانش را متقاعد کند تا به صورت ایمن و کاربردی حاضر به اجرای یک ایده خلاقانه شوند.

او در نهایت از اپل امروزی که تحت مدیریت تیم کوک هست، انتقاد کرده و اعلام کرد که اپل امروزه فقط به پول فکر می‌کند. او اعلام کرد که صادقانه با افرادی که اپل امروزی را به خاطر نداشتن نوآوری سرزنش می‌کنند، موافق است. او بر این باور است که تراشه M1 که امروز اپل تحت پروژه اپل سیلیکون از آن رونمایی کرده چیز جدیدی نیست و در زمانی که او در اپل فعالیت می‌کرده کلید اصلی ساخت پردازنده‌های اختصاصی در شرکت اپل زده شده است و M1 صرفا محصولی بهبود یافته از همان نوآوری پیشین است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420