لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل از خرید‌های متاورس نزدیک ۵۰ درصد کمیسیون می‌گیرد

اپل از خرید‌های متاورس نزدیک ۵۰ درصد کمیسیون می‌گیرد

شرکت اپل تصمیم دارد تا از خرید‌های انجام شده از متاورس نزدیک به ۵۰ درصد کمیسیون دریافت کند و این موضوع مشخصا به دورویی شرکت متا ربط دارد.

روز گذشته شرکت متا که تا پیش از این با عنوان فیس بوک شناخته می‌شد اعلام کرد که ۴۷.۵ درصد از مبالغ مربوط به خرید‌های داخلی متاورس را به عنوان کمیسیون دریافت می‌کند. این شرکت اعلام کرده که ۳۰ درصد از این مبلغ صرفا برای سرمایه‌گذاری سخت افزاری و ۱۷.۵ درصد به عنوان هزینه پلتفرم است.

در پاسخ به این ادعای متا سخگوی شرکت اپل در مصاحبه با MarketWatch اعلام کرد که این ادعای متا مصداق بارز دورویی است و در صورت اعمال چنین نرخی شرکت اپل نیز ۵۰ درصد کمیسیون دریافت خواهد کرد.

اپل از همین حالا ۱۵ تا ۳۰ درصد از فروش اپ استور را به عنوان کمیسیون دریافت می‌کند که این موضوع باعث نارضایتی متا شده است و مارک زاکربرگ مدیرعامل اجرایی این شرکت بارها به صورت علنی از این موضوع ابراز نارضایتی کرده است.

در ماه دسامبر فیس‌بوک تبلیغاتی تمام صفحه را در روزنامه‌ها منتشر کرد که در آن به اپل بابت لزوم شفافیت ردیابی برنامه‌ها حمله کرده بود.

فیس‌بوک اعتراض دارد که چرا اپل همه اپلیکیشن‌ها را مجبور کرده تا قبل از ردیابی کاربران در برنامه‌ها و اینترنت، از کاربران اجازه بگیرند. فیس‌بوک از این دیدگاه به اپل حمله کرده که قانون App Tacking Transparency به کسب و کارهای کوچک آسیب زیادی وارد می‌کند؛ زیرا این مشاغل بر تبلیغات شخصی حاصل از ردیابی مؤثر متکی هستند.

 

طبق اظهارات اپل، برای ردیابی اطلاعات باید به کاربران حق انتخاب داده ‌شود؛ ضمن اینکه اپل معتقد است فیس‌بوک برای کسب سود بیشتر این مدل کسب و کار را برای خود انتخاب کرده است.

مارک زاکربرگ تا پیش از این ادعا کرده بود که قوانین اپل در اپ استور و شفافیت حریم خصوصی مسدود کننده نوآوری و رقابت است. از طرف دیگر اپل نیز تمایل زیادی به آزاد گذاشتن فیس بوک و زیرمجموعه‌هایش در پلتفرم خود ندارد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420