لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

 آنچه در رویداد هشتم مارس اپل انتظار می‌رود :: قسمت اول

 آنچه در رویداد هشتم مارس اپل انتظار می‌رود :: قسمت اول

اپل برنامه‌ریزی کرده که اولین رویداد سال ۲۰۲۲ را هشتم مارس برگزار کند، ولی رویدادهای بهاری اپل به اندازه آنچه در سپتامبر و اکتبر اتفاق می‌افتد، هیجان انگیز نیست، هرچند معرفی برخی دستگاه‌های جدید شاید جالب به نظر برسد.

برای رویداد بهاری سال ۲۰۲۲، انتظار می‌رود یک نسخه جدید از آیفون SE، یک آیپد ایر و حداقل یک مک اپل سیلیکون معرفی و رونمایی شود. همه چیزهایی که ممکن است در این رویداد مشاهده شود، در این مطلب جمع آوری شده است.

آیفون SE 5G

آیفون SE امسال، احتمالا شبیه نمونه سال ۲۰۲۰ و بدون هیچ تغییری در طراحی آن خواهد بود. آیفون SE فعلی بر اساس آیفون 8 ساخته شده و مجهز به حاشیه ضخیم بالا و پایین، تاچ آیدی در دکمه هوم و نمایشگر ال سی دی 4.7 اینچی است.

 آنچه در رویداد هشتم مارس اپل انتظار می‌رود:: قسمت اول

آیفون SE تنها آیفونی هست و خواهد بود که اپل آن را با تاچ آیدی عرضه می‌کند و تنها آیفون سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد که با نمایشگر ال سی دی قدیمی تولید شده است، زیرا اپل آیفون‌های پرچمدار خود را به نمایشگر OLED مجهز خواهد کرد.

همچنین احتمالا از شارژ بی‌سیم در این دستگاه پشتیبانی خواهد شد، ولی انتظار مگ سیف و تغییر عمده در عمر باتری در آن نمی‌رود. آیفون SE فعلی به رنگ‌های سیاه، سفید و قرمز موجود است و احتمالا مدل جدید نیز  دارای همین گزینه‌های رنگی خواهد بود.

احتمال تغییر در طراحی نخواهد بود، ولی آپدیت‌های داخلی در دستگاه ارائه خواهد شد. انتظار می‌رود یک تراشه سریع‌تر به کار رود، ولی ممکن است همان تراشه A15 موجود در آیفون 13 برای افزایش عملکرد به کار رود. شایعات نشان می‌دهند فضای ذخیره‌سازی با 64 گیگابایت شروع شود، در حالی که اپل 64، 128 و 256 گیگابایت را در نظر دارد.

قابلیت مهم دیگری که در این آیفون خواهد آمد، اتصالات 5G است که آن را معادل با آیفون‌های پرچمدار قرار می‌دهد که ارزان‌ترین آیفون 5G  اپل با قیمت احتمالی 399 دلار خواهد بود. احتمالا دوربین نیز به‌روزرسانی می‌شود و می‌تواند آخرین دوربین واید را از آیفون 13 دریافت کند.

آیپد ایر

نسخه جدید آیپد ایراحتمالا بدون تغییر در طراحی و شبیه آیپد فعلی خواهد بود، گرچه ممکن است با رنگ‌های جدیدی از جمله خاکستری فضایی، نقره‌ای، رز گلد، سبز و آبی عرضه شود.

 آنچه در رویداد هشتم مارس اپل انتظار می‌رود:: قسمت اول

شایعات نشان می‌دهند که بیشترین به‌روزرسانی آیپد ایر، متمرکز بر تطابق با نسل ششم آیپد مینی به علاوه آپدیت تراشه A15 عرضه شده در سال گذشته خواهد بود. اپل به طور عمدی فرکانس پردازنده A15 را در آیپد مینی کاهش داد که به جای 3.2 گیگاهرتز در آیفون، با  2.9 گیگاهرتز اجرا می‌شود، اما معلوم نیست که با همان سرعت در آیپد ایر استفاده شود. در هر صورت، A15 نسبت به A14 در مدل فعلی بهبود یافته است.

برای آیپد ایر مدل سلولار، اپل اتصالات 5G را اضافه خواهد کرد که این تراشه در آیپد مینی به جای سریع‌ترین شبکه‌های mmWave 5G به شبکه‌های sub-6GHz 5G محدود می‌شود و احتمالا در آیپد ایر نیز همین محدودیت وجود خواهد داشت.

sub-6GHz 5G نسخه گسترده‌تر 5G است که می‌تواند در مناطق شهری، حومه شهر و نواحی روستایی در سرتاسر ایالات متحده و سایر کشورها یافت شود، در حالی که 5G به لحاظ قابلیت دسترسی و دامنه محدودتر است.

AT&T و Verizon، اخیرا شبکه‌‌های 5G خود را با طیفی از باند C موجود در شبکه‌های mmWave ایالات متحده بهبود می‌بخشد و احتمالا اپل هنگام به‌روزرسانی آیپد ایر، آن را در نظر می‌گیرد.

آیپد ایر مجهز به تغییرات داخلی خواهد شد، اما می‌تواند همان دوربین جلویی اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی آپدیت شده را داشته باشد که با قابلیت سنتراستیج کار می‌کند که اولین بار در آیپد پرو و آیپد مینی ۶ معرفی شد.

انتظار می‌رود دوربین پشتی با تنظیمات تک لنز ادامه دهد، گرچه ممکن است یک فلاش True Tone  با چهار ال ای دی به آن اضافه شود. همچنین دارای پورت USB-C بوده و تغییر قابل توجهی در باتری آن ایجاد نخواهد شد. قیمت این دستگاه احتمالا ثابت خوهد ماند و با همان قیمت 599 دلار با فضای ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایت عرضه خواهد شد.

ادامه این مطلب را در قسمت دوم مطالعه نمایید و اطلاعات بیشتری از شایعات مربوط به کنفرانس ۸ مارس ۲۰۲۲ در شرکت اپل را دریافت کنید.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت