لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

فیس تایم در هدست اپل وابسته به میموجی و SharePlay خواهد بود

فیس تایم در هدست اپل وابسته به میموجی و SharePlay خواهد بود

میموجی و SharePlay احتمالا هسته مرکزی عملکرد فیس تایم در هدست واقعیت افزوده و واقعیت مجازی شرکت اپل خواهد بود.

مارک گورمن از خبرگزاری بلومبرگ به تازگی اعلام کرده که شرکت اپل تصمیم دارد تا در توسعه فیس تایم در هدست واقعیت افزوده و واقعیت مجازی خود از امکاناتی ویژه برای اشتراک‌گذاری لحظات میان کاربران استفاده کند. این تحلیلگر در گزارش جدید خود ابتدا شایعات مربوط به سیستم عامل RealityOS یا همان rOS را تایید کرده و اعلام کرده که این سیستم عامل تحت اسم رمز Oak در حال توسعه است. گفته شده که این سیستم عامل مشتقی از آی او اس با تمرکز بیشتر روی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است.

در ادامه این گزارش مارک گورمن توضیحات بیشتری در مورد قابلیت‌های فیس تایم در هدست اپل داده است:

تصور می‌کنم که نسخه‌ای مبتنی بر واقعیت افزوده از فیس تایم در راه است که شما می‌توانید در اتاق کنفرانس با چند نفر دیگر جلسه بگذارید. به جای اینکه این افراد چهره‌های خودشان را به دیگر حاضرین در جلسه نشان دهند، نسخه‌ای سه بعدی از چهره‌های خود که شبیه به میموجی‌ها هستند را به نمایش خواهند گذاشت. همچنین فرض می‌کنم که هدست واقعیت افزوده اپل می‌تواند حالات چهره افراد را به صورت همزمان تشخیص دهد و تجربه‌ای فانتزی، اما هم‌تراز با واقعیت را ایجاد کند. همچنین بر این باورم که استفاده از قابلیت SharePlay در این هدست بسیار گسترده خواهد بود و کاربران می‌توانند با دوستان خود به صورت همزمان موزیک گوش کنند، فیلم ببینند و بازی کنند.

میموجی‌ها در سال ۲۰۱۸ در آی او اس ۱۲ و قابلیت SharePlay در سال ۲۰۲۱ و در ای او اس ۱۵.۱ آماده عرضه شدند. ادعای مارک گورمن نشان می‌دهد که شرکت اپل تصمیم دارد تا با توسعه ویژه هدست واقعیت مجازی خود، عملکرد و نحوه استفاده از این دو قابلیت و مشخصه توسعه داده شده برای اکوسیستم خود را گسترش دهد. اپل در سال ۲۰۱۷ و آی او اس ۱۱ نیز از بستر نرم افزاری ARKit رونمایی کرد که امکان بهبود اجرای محتوای واقعیت افزوده را فراهم می‌کند. حال به نظر می‌رسد که پس از گذشته پنج سال از زمان رونمایی از ARKit زمان توسعه دستگاهی سخت افزاری که به طور کامل بر پایه آن کار می‌کند فرا رسیده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت