لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل از کارکنانش توافق‌نامه سخت‌گیرانه NDA می‌گیرد

اپل از کارکنانش توافق‌نامه سخت‌گیرانه NDA می‌گیرد

گزارش جدید منتشر شده ادعا می‌کند که اپل از کارکنان خود توافق‌نامه سخت‌گیرانه برای منع انتشار محرمانه می‌گیرد که این موضوع باعث اعتراض برخی از تیم‌های کاری شده است. اپل حالا متهم شده که در این زمینه به سرمایه‌گذاران و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) دروغ گفته است.

کارکنان اپل تا پیش از این نگرانی خود از اقدامات سخت‌گیرانه اپل را مطرح کرده‌ بودند که البته شرکت اپل همواره تاکید کرده بود که توافق‌نامه NDA را از کاربران خود دریافت نخواهد کرد.

همچنین در گذشته کارکنان اپل برای شناسایی تبعیض و آزار و اذیت در ارتباط با شیوه‌های استخدام این شرکت، تحت عنوان Apple Too با هم متحد شده بودند که در نهایت اپل اقدام به خنثی‌سازی این فعالیت‌های مدنی و اخراج برخی از کارکنان خود کرد. یکی از تحقیقات‌ دیگر در مورد شرایط کاری اپل نشان داده که اختلاف پرداخت بین کارکنان زن و مرد بسیار زیاد است؛ با این حال اپل این تحقیقا را نیز ممنوع کرد.

گروهی مدنی در تابستان گذشته ۵۰۰ گزارش مختلف را منتشر کردند که هر یک از آن‌ها به مواردی چون نژادپرستی، تبعیض جنسیتی، آزار و اذیت و غیره اشاره کرده بودند. به همین دلیل هیئت کار در ایالات متحده متعاقبا به شکایت‌های کارکنان اپل رسیدگی کرد.

لازم به ذکر است که برخی از شرکت‌ها از فرارداد NDA برای مخفی کردن رفتار غیرقانونی با کارکنان در برابر سرمایه‌گذاران، رگولاتورها، مشتریان و موارد غیر اخلاقی یا حتی غیرقانونی از نظر عموم جامعه، سواستفاده می‌کنند.

سواستفاده و دروغ اپل برای گرفتن توافق‌نامه NDA از کارکنان

در حدود هشت تن از خزانه‌داران دولتی ایالات متحده، نامه‌ای را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار نوشتند و اشاره کردند که در چنین شرایطی استفاده از NDA ممنوع است و خواستار تحقیق کامل برای آشکار شدن سخنان کذب در بیانیه‌های اپل در مورد رفتار با کارکنان شده‌اند.

روزنامه واشینگتن پست  متن این نامه را منتشر کرده و به بیان یک افشاگر نیز استناد کرده که مستقیما اپل را متهم به دروغگویی به رگولاتوری تجارت آمریکا کرده است.

ناگفته نماند که شکایت‌هایی در هیئت ملی روابط کار بین‌المللی (NLRB) ثبت شده و توسط کارمند سابق اپل تایید شده است.

ایالت کالیفرنیا قبلا نیز استفاده از توافقنامه NDA در موارد مرتبط با آزار و اذیت کارکنان منع کرده بود و هفت ایالت دیگر در تماسی با SEC خواستار تعمیم این حمایت‌ها از کارگران در سرتاسر آمریکا شده‌اند.

 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت