لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

موفقیت کم فیلم‌های سینمایی در جذب مخاطب وفادار در اپل تی وی پلاس

موفقیت کم فیلم‌های سینمایی در جذب مخاطب وفادار در اپل تی وی پلاس

بررسی‌های اخیر از سرویس اپل تی وی پلاس حاکی از آن است که این سرویس از طریق پخش انحصاری فیلم‌های سینمایی موفقیت زیادی به دست نیاورده است و نتوانسته در جذف مخاطب عملکرد مناسبی داشته باشد.

بر اساس گزارش اخیر وال استریت ژورنال بسیاری از مخاطبینی که اولین بار به خاطر فیلم گری هاوند تمایل به خرید اشتراک اپل تی وی پلاس پیدا کرده بودند، دیگر اشتراک خود را تمدید نکرده‌اند.

اپل در جولای ۲۰۲۰ و در بوهبوهه کرونا امتیاز انتشار فیلم گری هاوند با بازی تام هنکس را گرفت و به صورت انحصاری آن را در اپل تی وی پلاس منتشر کرد. این موضوع باعث شد تا در زمان کوتاهی تعداد زیادی از کاربران اشتراک اپل تی وی پلاس را خریداری کنند. در زمان عرضه گری هاوند نزدیک به ۶۰ هزار کاربر جدید به این سرویس اضافه شد که در نگاه اول موفقیت خوبی برای شرکت اپل به حساب می‌آمد، اما حقیقت این است که این موضوع موفقیت زیادی برای اپل نبود، چرا که تنها ۵۰ درصد از کاربران جدید پس از گری هاون در این سرویس باقی ماندند که تمدید اشتراک آن‌ها نیز شش ماه هم دوام نداشت.

۳۰ درصد کل کاربران جدیدی که بابت گری هاون اشتراک اپل تی وی پلاس را خریداری کرده بودند، فقط این فیلم را از سرویس اپل مشاهده کردند و در دو ماه اول از لیست مشترکین کلی اپل تی وی پلاس خارج شدند.

موفقیت کم فیلم‌های سینمایی در جذب مخاطب وفادار در اپل تی وی پلاس

البته این اولین رویداد تلخ برای یک سرویس استریم محتوای ویدیویی نیست. تا پیش از این HBO Max نیز با همین مشکل مواجه بود و در زمان انتشار فیلم‌هایی نظیر زن شگفت انگیز ۱۹۸۴ با چالشی مشابه مواجه بوده است.

به طور کل عدم تمایل به خرید اشتراک سرویس‌های جدید میان کاربران به عدم وجود محتوای متنوع و محتوای سریالی جذاب باز می‌گردد. در صورتی که کاربران به این نیجه برسند که محتوای ویژه‌ای در سرویس اپل تی وی پلاس یا موارد مشابه برای دیدن وجود ندارد، خرید اشتراک آن را متوقف می‌کنند.

نگه‌داشتن مشترکین وفادار برای شرکت‌های ارائه دهنده سرویس‌های استریم یک امر حیاتی است که البته نیازمند تولید مداوم محتوای جذاب است. اپل در شرایط کنونی با وجود تلاش برای انتشار سریال‌های ویژه هنوز موفقیتی که سرویس‌هایی نظیر نتفلیکس و آمازون پرایم به دست آورده‌اند را تجربه نکرده است.

گفتنی است که شرکت اپل تا به امروز هیچ اطلاعاتی از تعداد مشترکین اپل تی وی پلاس ارائه نداده است. با این حال منابع غیررسمی اطلاعاتی ویژه را منتشر کرده‌اند که نشان از عدم موفقیت چندان این سرویس شرکت اپل به حساب می‌آید.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت