لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل از شکایت خالق سایدیا تبرئه شد

اپل از شکایت خالق سایدیا تبرئه شد

قاضی محلی پرونده رسیدگی به شکایت توسعه‌دهنده سایدیا علیه اپل به تازگی این شرکت را از اتهامات وارد شده تبرئه کرده است و روند بررسی‌های قانونی متوقف شده است.

بر اساس گزارش اخیر جی فریمن که تا پیش از این اقدام به توسعه سایدیا برای آیفون‌های جیلبریک شده کرده بود نتوانست اپل را در دادگاه محکوم کند.. هر چند که این پرونده هنوز تمام نشده و به پایان نرسیده، اما فریمن دیگر  نمی‌تواند اپل را به عنوان محکوم در دادگاه معرفی کند، با این حال او می‌تواند تا ۱۰ روز دیگر به حکم دادگاه اعتراض کند.

ماجرای مبارزه حقوقی اپل و فریمن به سال گذشته باز می‌گردد. فریمن در اواخر سال ۲۰۲۰ از اپل شکایت کرد و این شرکت را به انحصارطلبی غیرقانونی در زمینه عرضه اپلیکشن‌های آی او اس متهم کرد. او در شکایتش اعلام کرده بود که اپل با عرضه اپ استور به عنوان تنها راه برای نصب نرم افزارهای عرضه شده برای آیفون و ایپد دست بسیاری از شرکت‌های توسعه‌دهنده محصولات کاربردی را محدود کرده است. بر اساس  دیدگاه او، اپل در تلاش است تا با محدودسازی اپل استور امکان نصب نرم افزار را به صورت انحصاری برای خود نگه دارد و همه توسعه‌دهندگان باید به اپل وابسته باشند.

او در بخشی از شکایت خود ادعا کرده بود که اپل حتی از مبارزان علیه محدودسازی خود کپی برداری می‌کند. اپل مدت‌ها پیش بخشی از سیستم عامل آی او اس را تغییر داد و امکان دسترسی به کنترل سنتر را اضافه کرد، این در حالی است که کاربران آیفون‌های جیلبریک شده می‌توانستند با دانلود و نصب یک توییت از سایدیا به این قابلیت مدت‌ها پیش از عرضه کنترل سنتر دسترسی داشته باشند.

در این پرونده سایدیا به عنوان اولین راهکار قابل استفاده و قابل درک برای محدودیت آی او اس معرفی شده است و شاکی تلاش کرده تا چهره اپل و خدمات اختصاصی این شرکت نظیر اپ استور را تخریب کند.

با وجود این مسئله به نظر می‌رسد که شرکت اپل قرار نیست با اقدامات افرادی مثل توسعه‌دهنده سایدیا از توسعه اپ استور به عنوان تنها ابزار نصب اپلیکیشن آی او اس دست بکشد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420