لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

متا توسعه سیستم عامل هدست خود را به خاطر اپل متوقف کرد

متا توسعه سیستم عامل هدست خود را به خاطر اپل متوقف کرد

بنابر اطلاعات منتشر شده از وب‌سایت The Information، شرکت متا یا همان فیسبوک سابق توسعه سیستم عامل نوپای دستگاه‌های واقعیت افزوده و مجازی خود را متوقف کرده است. این توقف توسعه به خاطر تلاش اپل برای توسعه یک هدست مشابه بوده است.

در یک گزارش که به‌تازگی منتشر شده است، وب‌سایت The Information ادعا کرد که متا توسعه و طراحی سیستم عامل خود برای دستگاه‌های واقعیت مجازی Oculus خود و عینک‌های واقعیت افزوده آینده این شرکت که در نوامبر ۲۰۲۱ معرفی شد را متوقف کرده است. بنابر گزارش‌ها، کار کردن بر این سیستم عامل از ۲۰۱۷ در دست اقدام یوده است و بیش از ۳۰۰ کارمند متا در این پروژه مشغول شدند.

دستگاه‌های Oculus موجود مثل Quest 2، نسخه اصلاح شده از اندروید را با عنوان VROS اجرا می‌کنند، اما متا سیستم عامل جدیدی را برای پشتیبانی از جاه‌طلبی‌های خود در واقعیت افزوده و مجازی طراحی کرد که این پروژه در داخل این شرکت تحت عنوان XROS شناخته شد. دلیل توقف این پروژه مشخص نشده است، اما متا می‌تواند جنبه‌هایی از این سیستم عامل را در تاریخ بعدی احیا کند.

متا به جای استفاده از سیستم عامل داخلی خود، بر اصلاح یک نسخه منبع باز از اندروید برای استفاده در واقعیت افزوده و مجازی تمرکز خواهد کرد. انتظار می‌رود این برنامه موجب حفظ و ذخیره منابع مالی و مهندسی این شرکت بشود.

اپل بر این باور است که کار کردن بر سیستم عامل طراحی شده برای هدست واقعیت ترکیبی و عینک‌های واقعیت افزوده با عنوان rOS را ادامه می‌دهد. انتظار می‌رود اپل مهره اصلی متاورس بشود که با راه‌اندازی یک هدست واقعیت افزوده در سال جاری میلادی، رقیب متا خواهد شد.

گزارش ها نشان می‌دهند که rOS از اواخر ۲۰۱۷ تا کنون در دست توسعه بوده و به قول مارک گورمن، بر مبنای سیستم عامل آی او اس بوده و شامل سیری و کنترل‌های گسچر است و مجهز به اپلیکیشن‌های پایه و اپ استور و فناوری‌هایی برای تعبیه اتاق‌های جلسه مجازی و ویدیوی ۳۶۰ درجه است.

منابع معتبر بر این باور هستند که هدست اپل تا قبل از اتمام سال ۲۰۲۲ معرفی و رونمایی خواهد شد، با توجه به اینکه این پرو‍ژه اکنون در حال نزدیک شدن به عملیات اجرایی است.

 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420