لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

بازگشت دوباره استیو جابز به اپل ۲۵ ساله شد

بازگشت دوباره استیو جابز به اپل ۲۵ ساله شد

بیست و پنج سال پیش در چنین روزی استیو جابز برای بار دیگر، به بهانه تصاحب NeXT به شرکت اپل بازگشت.

استیو جابز هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل اجرایی اپل تا سال ۱۹۸۵ بود. اما پس از مشکلات و چالش‌های مربوط به فروش کامپیوترهای مکینتاش استیو جابز از اپل جدا شد. در آن زمان اپل نسل جدید کامپیوترهای مکینتاش را رونمایی کرده بود که در برابر رقیب‌هایی نظیر مایکروسافت و IBM موفقیت قابل توجهی به دست نیاورد. همین موضوع درکنار تبلیغ نه چندان موفقیت‌آمیز اپل برای کامپیوتر جدید باعث شد تا در نهایت استیو جابز از اپل جدا شود.

جابز پس از جدایی از اپل تصمیم به آغاز یک استارت‌آپ دیگر با عنوان NeXT گرفت و تا سال ۱۹۹۷ مدیر عامل اجرایی آن بود. NeXT در زمینه توسعه و ساخت کامپیوترهای شخصی و سیستم عامل‌های اختصاصی موفقیت‌ قابل توجهی به دست آورده بود و در نهایت مدیرعامل اجرایی وقت شرکت اپل تصمیم به تصاحب NeXT گرفت. اپل در دوره جدایی استیو جابز وضع نامساعدی داشت و محصولات شکست خورده متعددی را به بازار عرضه کرده بود. یکی از چالش‌های شرکت اپل در این بازه، فروش امتیاز سیستم عامل مکینتاش بود و در نهایت اپل می‌خواست تا با تصاحب NeXT به سیستم عامل جدیدی که استیو جابز با عنوان NeXTSTEP توسعه داده بود، دست پیدا کند.

اپل در نهایت در سال ۱۹۹۷ استیو جابز را دوباره استخدام کرد و او را به عنوان مدیر عامل اجرایی خود برگزید. این موضوع باعث شد تا NeXTSTEP در نهایت بتواند به عنوان هسته اصلی سیستم عامل شبه یونیکسی Mac OS X مورد استفاده قرار بگیرد و کامپیوترهای مک جدید عرضه شده با این سیستم عامل موفقیت قابل توجهی در مقابل کامپیوترهای شخصی مبتنی بر ویندوز داشته باشند.

پس از بازگشت استیو جابز، محصولاتی نظیر آیمک، آیپاد، مک بوک، آیفون و آیپد آماده عرضه از طرف شرکت اپل شدند و شرکت اپل توانست به یکی از ارزشمندترین شرکت‌های فعال در حوزه فناوری تبدیل شود.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420