لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

قرارداد محرمانه اپل با دولت چین لو رفت: دستکاری عمدی Apple Maps

قرارداد محرمانه اپل با دولت چین لو رفت: دستکاری عمدی Apple Maps

بسیاری از افراد تیم کوک را به عنوان فردی می‌شناسند که پس از استیو جابز اپل را به قدرتمندترین شرکت فناوری تبدیل کرد. در طول مدیریت او ارزش شرکت اپل به بیش از سه هزار میلیارد دلار رسید. اما حالا فاش شدن اطلاعات مربوط به قرداد محرمانه اپل با دولت چین برای سرمایه گذاران این شرکت و البته تیم کوک سنگین تمام شده است.

گزارش اخیر وب سایت The Information حاکی از ان است که شرکت اپل قراردادی به ارزش ۲۷۵ میلیون دلار را با دولت چین به ثبت رسانده که یکی از مفاد آن دستکاری نقشه اپل در مورد اطلاعات چند جزیره است.

The Information اعلام کرده که این اطلاعات را از منبعی ناشناس که نامش فاش نشده دریافت کرده و طی آن اپل موظف شده که اطلاعات چند جزیره که مورد مناقشه چین و ژاپن هست را در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ دستکاری کند. این جزایر به نظر غیرقابل سکونت هستند، با این حال در سرویس Apple Maps مساحت آن‌ها دستکاری و بزرگ‌تر از اندازه واقعی شده است.

زمانی که کاربر روی این جزیره‌ها زوم می‌کند، مساجت این جزیره‌ها بزرگ‌تر از اندازه واقعی نشان داده می‌شوند. نام این جزیره سنکاکو (Senkaku) است که از همین حالا نیز از طریق اپل مپ اندازه بزرگ آن قابل مشاهده است.

در این گزارش همچنین آمده است که شرکت اپل بابت عقد این قرارداد امتیازهای ویژه‌ای را در مورد سرویس‌های خود به چین داده است. این تغییرات در نهایت باعث شد تا سرویس‌هایی نظیر آیتونز و آیکلود نیز تحت تاثیر قرار بگیرند.

در ادامه این گزارش آمده است که قرارداد یاد شده در سفر رسمی تیم کوک به چین در سال ۲۰۱۶ امضا شد. در حقیقت تیم کوک در سال ۲۰۱۶ به دلیل عقد این قرارداد به چین رفت که رسانه‌ها نیز به آن پرداختند.

در این میان دولت چین تا همین امروز هم به خاطر همین قرارداد درخواست‌هایی خاص از اپل داشته است. به عنوان مثال قابلیت Private relay که در نسخه اخیر آی او اس در دسترس کاربران قرار گرفت، در کشور چین کار نمی‌کند و در عین حال دولت چین می‌تواند در کارخانه‌های تولید کننده محصولات اپل از افرادی استفاده کند که به اردوگاه‌های کار اجباری اقوامی در شرق چین مربوط هستند.

پس از این گزارش روزنامه South Morning China سعی در از کاهش اثر این گزارش کرده و اعلام کرده که این گزارش بخشی از یک پروسه چین‌هراسی است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420