لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل تکمیل‌کننده رویای متاورس خواهد بود

اپل تکمیل‌کننده رویای متاورس خواهد بود

اوایل ماه اکتبر ۲۰۲۱ بود که شرکت فیسبوک در کنار تغییر نام خود، سخن از توسعه متاورس و ساخت یک دنیای چندگانه مجازی و ترکیب‌ آن با دنیای واقعی را مطرح کرد. در این میان تحلیلگران بر این باور هستند که شرکت اپل تکمیل‌کننده و حلقه اصلی توسعه متاورس توسط سرویس‌های دیگر خواهد بود و شاید هم روزی به مهم‌ترین توسعه متاورس در دنیا تبدیل شود.

مارک زاکربرگ در حالی توسعه یک متاورس در شرکت تحت مدیریتش را اعلام کرد که هنوز برای آن محصول سخت افزاری قابل توجهی ارائه نداده است. بسیاری از تحلیلگران این اقدام زاکربرگ را به عنوان اقدامی پیش‌گیرانه در برابر قابلیت‌های حریم خصوصی شرکت اپل عنوان کردند.

تحلیلگر وب سایت Quartz در یک مقاله جدید اقدامات زاکربرگ را مورد بررسی قرار داده است. اپل در توسعه نسخه‌های جدید آی او اس قابلیت شفافیت حریم خصوصی اپلیکیشن‌ها را ارائه داده است که به کسب و کار فیس بوک و شرکت‌های تبلیغاتی دیگر ضربه‌ای قابل توجه وارد کرده است. در این میان، زاکربرگ با توسعه و عرضه یک متاورس و تغییر مدل کسب و کار خود در تلاش هستند تا با وجود این قابلیت حریم خصوصی همچنان در دنیای فناوری عملکردی قدرتمند داشته باشند.

زاکربرگ و بسیاری از توسعه دهندگان سرویس‌های اینترنتی همچنان به دستگاه‌های سخت افزاری و شرکت‌های تولید کننده آن‌ها نظیر اپل وابسته هستند. در این میان، به نظر می‌رسد که شرکت متا در تلاش است تا با عرضه یک سرویس جدید و قدم به مرحله بعد در دنیای فناوری، در تولید یک محصول سخت افزاری پیشرفته‌تر پیش قدم شود و دیگر سرویس خود را به تلفن‌های هوشمند وابسته نکند. متا مالکیت و کنترل هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده OCULUS را برعهده دارد و امید دارد تا با توسعه این محصولات دنیای متفاوتی از فناوری را آماده عرضه به بازار کند.

در پایان این مقاله اما به این موضوع اشاره شده که شرکت اپل مدت‌ها است که فرایند توسعه و عرضه عینک‌های هوشمند خود را آغاز کرده است و به زودی می‌تواند یکی از بازیگران دنیایی باشد که در آن تلفن‌های هوشمند یک ابزار قدیمی و از کار افتاده به حساب می‌آیند. در این میان سوال اصلی این است که برنده مسابقه تولید این محصولات سخت افزاری کدام یک از این شرکت‌ها هستند و آیا کمپانی‌های فعال در حوزه فناوری برای بار دیگر، همانند زمان عرضه تلفن‌های هوشمند دستخوش تغییر می‌شوند یا همچنین رقابت‌های سابق به قوت خود باقی خواهند ماند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420