لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

تصویر دزد اپل استور توسط دوربین‌های مداربسته ضبط شد

تصویر دزد اپل استور توسط دوربین‌های مداربسته ضبط شد

اداره پلیس شهر سانتا روزا در شمال کالیفرنیا، در حال بررسی یک سرقت خشونت‌آمیز است که به تازگی در اپل استور این منطقه رخ داده و تصاویر آن توسط دوربین‌های آن‌جا ضبط شده است.

این سرقت روز چهارشنبه ساعت 11:36 صبح در اپل استور مرکز خرید سانتا روزا در شمال کالیفرنیا اتفاق افتاد. طبق گزارش پلیس محلی، چهار مظنون حدودا بین ۱۴ تا ۱۸ ساله در سرقتی دست داشتند که طی ساعات کاری و حضور کارکنان و مشتریان در فروشگاه رخ داد.

این سرقت یک روز قبل از بسته شدن اپل استور به مناسبت روز شکرگزاری در ایالات متحده اتفاق افتاد، پلیس می‌گوید مظنونین با بیش از ۲۰ هزار دلار کالای مسروقه اپل، موفق به فرار شدند.

آنچه سارقین از آن بی‌اطلاع هستند، این است که اپل استورها از اقدامات ضد سرقت استفاده می‌کنند که به طرز چشمگیری ارزش کالاهای دزدیده شده را کاهش می‌دهد و این بخشی از تلاشی است که این فروشگاه‌ها برای جلوگیری از سرقت انجام می‌دهند.

لازم به ذکر است که اخیرا اپل به سمت حذف ابزارهای ارتباط امنیتی از دستگاه‌های نمایشی در فروشگاه‌های خرده‌فروشی خود حرکت کرده که به لطف طیفی از اقدامات امنیتی پنهان، کار خطرناکی به نظر نمی‌رسد.

Apple Store

اپل مدت‌ها است که از تصاویر ویژه‌ سیستم عامل برای دستگاه‌های نمایشی استفاده می‌کند و مرتبا این تصاویر را منتشر می‌کند.

یکی از قابلیت‌های امنیتی در مدل‌های نمایشگر فعلی دستگاه‌های آی او اس و مک‌ها به گونه‌ای طراحی شده که اگر کسی آن‌ها را از فروشگاه بردارد، به سرعت غیر قابل استفاده می‌شود.

برخی منابع می‌گویند که تصاویر سیستم عامل ویژه فعلی روی دستگاه‌های نمایشی مجهز به یک قابلیت نرم افزاری با عنوان kill switch هستند که دستگاه را در صورت خارج شدن از محدوده وای‌فای فروشگاه، غیرفعال می‌کند.

گفتنی است در سال ۲۰۱۸، یک مرد اهل ایالت تگزاس آمریکا، به دلیل عضویت در باند دزدی آیفون از اپل استور دستگیر و به دو سال حبس محکوم شد.

اپل در همان زمان اعلام کرد که محدودیت‌های خاصی را برای استفاده از آیفون‌های دزدی در نظر می‌گیرد تا این محصولات هنگام روشن شدن به طور خودکار قفل شده و در هیچ جای دیگری قابل استفاده نباشد.

 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت