لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل از سازنده جاسوس‌افزار پگاسوس شکایت کرد

اپل از سازنده جاسوس‌افزار پگاسوس شکایت کرد

شرکت اپل امروز اعلام کرد که از شرکت اسرائیلی NSO Group به دلیل توسعه جاسوس‌افزار و ابزارهای نظارتی غیرقانونی برای آیفون‌ها و دستگاه‌های هوشمند دیگر خود شکایت کرده‌ است.

در این پرونده قانونی که توسط شرکت اپل افتتاح شده است، اطلاعاتی ویژه از NSO Group و فعالیتش روی تلفن‌های هوشمند آیفون داده شده است. اپل توضیح داده که چگونه سازمان‌های نظارتی از ابزار پگاسوس برای نفوذ به دستگاه کاربران استفاده می‌کردند و اقدام به جاسوسی افراد می‌کردند. اپل از دادگاه درخواست کرده تا حکمی صادر کند که بر اساس آن NSO Group و شرکت‌های همانند آن هرگز نتوانند از سرویس‌ها، نرم افزارها و سخت افزارهای توسعه داده شده توسط اپل برای نفوذ به اطلاعات کاربران و جاسوسی از آن‌ها استفاده کنند. بخشی از بیانیه کریگ فدریگی مدیر توسعه نرم افزار اپل در دادخواست یاد شده به این شرح است:

عوامل جیر‌ه‌خوار دولت‌ها نظیر NSO Group میلیون‌ها دلار را برای دسترسی و یادگیری به فناوری‌های نظارتی هزینه می‌کنند در حالی که هیچ مسئولیتی را بابت کارهای خود نمی‌پذیرند. این موضوع باید تغییر کند. دستگاه‌های اپل ایمن‌ترین محصولات سخت افزاری مصرفی در بازار هستند، اما شرکت‌های خصوصی توسعه‌دهنده جاسوس‌افزارها که از دولت‌ها پول می‌گیرند رفته رفته در حال خطرناک‌تر شدن هستند. در حالی که این تهدید‌های امنیت سایبری روی تعداد کمی از مشتریان ما تاثیر گذاشته، اما ما وظیفه داریم تا تک تک این حملات را جدی بشماریم و ما به طور ثابت در حال کار روی قدرت امنیتی و حفظ حریم خصوصی آی او اس هستیم تا ایمنی تمامی کاربران خود را حفظ کنیم.

پگاسوس به عنوان جاسوس افزاز شرکت NSO Group امکاناتی را در اختیار سازمان‌های امنیتی کشورهای مختلف قرار داده بود که از طریق آن تمام اطلاعات فرد قربانی به یکباره برای سازمان مربوطه ارسال می‌شد. این جاسوس افزار از حفره امنیتی به نام FORCEDENTRY استفاده می‌کرد که شرکت اپل در توسعه نسخه‌های جدید اپلیکیشن Messages در آی آو اس آن را مسدود کرد. با این حال سروصدای ایجاد شده از پگاسوس در میان خبرگزاری‌ها هنوز امنیت آی او اس را زیر سوال برده است و اپل در تلاش است تا با توسعه ابزارهای امنیتی جدید امکان توسعه جاسوس افزارهای بعدی را بگیرد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420