لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل بابت پخش دموی موزیک‌ها به دادگاه می‌رود

اپل بابت پخش دموی موزیک‌ها به دادگاه می‌رود

سرویس اپل موزیک اخیرا با شکایت برخی از صاحبان آثار موسیقی مواجه شده است. شاکیان اعلام کرده‌اند که اپل با انتشار دموی موزیک‌ها در این سرویس علاوه بر نقض قوانین کپی ‌رایت، اقدام به تبلیغات فاقد اعتبار کرده است.

در این پرونده قانونی اپل متهم شده که کپی رایت موسیقی‌های در حال پخش در سرویس اپل موزیک را نقض کرده است. در عین حال برخی از تبلیغات منتشر شده برای سرویس اپل موزیک دارای محتوای صوتی هستند که به کسب و کار صاحبان آن آثار لطمه زده است. علاوه بر این برخی از موسیقی‌هایی که در سرویس اپل موزیک منتشر شده، در حقیقت دارای بخشی از نمونه‌ کارهایی از هنرمندان دیگر است که افراد با استفاده از ابزارهای مختلف اقدام به دریافت Sampleهای آن از اپل موزیک کرده و با میکس آن‌ها موسیقی‌هایی دیگر را ساخته‌اند.

یکی از شکایان این پرونده شرکت Charming Beats است که اعلام کرده که حق کپی رایت آهنگی با عنوان Anything You Synthesize را در اختیار دارد. در این میان موسیقی Caramelo از یک رپر فرانسوی به نام Ninho دارای بخش‌هایی از این موسیقی اصلی است که به هیچ وجه سازنده اجازه استفاده از نمونه اصلی را دریافت نکرده است. در این پروند همچنین آمده که بخشی از متن موسیقی در وب سایت اپل نیز پخش شده است که باعث تبلیغ نمونه موزیکی شده که با نقض قانون کپی رایت ساخته شده است.

نتیجه این پرونده هنوز معلوم نیست و باید منتظر بود و دید که این شرکت آیا محکوم می‌شود یا همانند دفعات گذشته نیز از این مخمصه نجات پیدا خواهد کرد. اپل تا پیش از این بارها و بارها به خاطر انتشار موسیقی‌های هنرمندان سرشناس با چالش‌هایی ویژه مواجه شده بود. در گذشته، هنرمندانی چون گروه بیتلز و امنیم نیز چالش‌های ویژه‌ای با اپل برسر انتشار محتوای موسیقی خود داشتند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت